شخصیت دکتر کتابچی دارای دو بعد علمی و معنوی است
کد خبر: ۱۱۳۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۱ 02 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن اشاره به دو بعدی بودن شخصیت دکتر کتابچی هم از لحاظ علمی و هم معنوی گفت: انسان هم موجودی است که از دو حقیقت جسم و روح برخوردار است و اینکه این دو حقیقت در یکدیگر تاثیر دارند و بیگانه از هم نیستند، بنابراین به دو طب نیاز داریم.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در کنگره بین‌المللی و میان دوره‌ای جراحان مغز و اعصاب و ستون فقرات ایران دانشگاه علوم پزشکی بابل، اظهار کرد: مغز فرمانده سلسله اعصاب و اعضا و جوارح انسان است، او باید فرمان بدهد تا اعضای دیگر بدن کار کند. 

تقدیر نماینده ولی فقیه مازندران از دکتر کتابچی  

 

وی با مطرح کردن این سوال که آیا خود مغز هم نیاز به فرمانده دارد، افزود: بله، مثلا در ماه مبارک رمضان فردی با اختیار خود روزه می‌گیرد و فرد دیگری خیر، در بحث خوردن و آشامیدن، مغز به فردی که روزه نگرفته فرمان می‌دهد که بخورد و بیاشامد اما به فرد روزه‌دار چنین فرمانی نمی‌دهد؛ معلوم می‌شود که مغز دیگری به این مغز جسمی فرمان می‌دهد که مهم و با اهمیت است و ما آن‌ را هم باید در زندگی خود به حساب بیاوریم و برای آن طب و سلامت در نظر داشته باشیم.

آیت الله محمدی لائینی ضمن یادآوری از مسائل غزه، گفت: در مقابل این حجم از جنایت و آدم‌کشی که در غزه اتفاق می افتد عده ای جنایتکارند و عده‌ای باوجود توانمند بودن این کار را نمی‌کنند که ناشی از فرمانی است که به مغز جسمانی از سوی مغز معنوی و روحانی داده می شود، پس اگر مغز معنوی را اصلاح کنیم رفتار و کردار انسان نیز اصلاح می شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: ما همیشه باید دو اصل را همیشه در رابطه با رفتار و عملکرد انسان ها در نظر بگیریم یک اصل این است که انسان موجودی است که از دو حقیقت جسم و روح برخوردار است و "نَفَختُ فیه مِن روحی" و دوم اینکه این دو حقیقت در یکدیگر تاثیر دارند و بیگانه از هم نیستند، بنابراین به دو طب نیاز داریم، طبی برای مغز ظاهری و طبی برای مغز روحانی تا بعد ظاهری ما را مدیریت کند.

امام جمعه ساری با اشاره به اهمیت طب جسمانی و طب معنوی، یادآور شد: قطعا باید به طب معنوی هم بپردازیم، به اعتقادات و ارزش‌ها نیز توجه کنیم.

وی با بیان اینکه شخصیت دکتر کتابچی دو بعدی است یعنی هم بعد علمی و هم معنوی و دینداری عنوان کرد: ایشان بزرگ‌ترین حسینیه تهران را در دست ساخت دارد، این اقدام به پیشنهاد همسرشان در بهترین نقطه شهر انجام شد تا با ساخت این مکان، اعتقادات و معنویت را بسازد و عشق و علاقه به اهل بیت (ع) را در انسان زنده کند تا رفتار بعد جسمی را مدیریت کند.

گفتنی است: در این مراسم از دکتر کتابچی به پاس چندین سال خدمات ارزنده علمی و معنوی تقدیر شد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار