رئیس اتاق اصناف لنگرود در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان
کد خبر: ۱۱۳۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۳ 30 October 2023

‍ رئیس اتاق اصناف لنگرود در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان...، با بیان اینکه حدود 10 هزار واحد صنفی در شهرستان لنگرود فعالیت می کنند، گفت: از این تعداد، 9300 واحد دارای پروانه هستند و حدود 700 واحد پروانه ندارند.
وی از شناسایی واحدهای صنفی فاقد پروانه توسط بازرسین اتاق اصناف خبر داد و اظهار کرد: بازرسین از 16 فروردین ماه سال جاری به شهرهای کومله و اطاقور و چاف و چمخاله ماجعه و اقدام به شناسایی واحدهای صنفی کردند.
سیدرسول موسوی ادامه داد: شهر اطاقور 954 واحد صنفی دارد که 264 واحد بدون پروانه است که در این راستا شاهد صدور اخطاریه برای این واحدها از سوی بازرسین بودیم و در حال حاضر کلیه واحدها برای دریافت پروانه به اتحادیه ها مراجعه کردند.
وی با بیان اینکه در شهر کومله 760 واحد صنفی را شناسایی کردیم که 184 واحد آن بدون پروانه بود، عنوان کرد: اکثریت واحدهای فاقد پروانه برای دریافت پروانه به اتحادیه ها اتاق اصناف شهرستان مراجعه کرده اند و حدود هفت واحد که نسبت به اخطاریه ها بی تفاوت بودند، پلمب شدند.
موسوی افزود : بازرسین اتاق اصناف در حال شناسایی واحدهای صنفی چاف و چمخاله هستند و صدور اخطارها انجام شده و حدود 640 واحد را شناسایی کردیم که حدود 150 واحد بدون پروانه بودند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بازرسین در حال شناسایی واحدهای شهر لنگرود هستند، متذکر شد: تا پایان سال جاری شناسایی واحدهای صنفی شهرستان به اتمام می شود و آمار واحدهای بدون پرواه را مشخص می کنیم.
رئیس اتاق اصناف لنگرود، از برگزاری دوره های آموزشی برای کسبه جهت صدور پروانه با محوریت بسیج اصناف خبر داد و خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان، 20 اتحادیه فعال داریم که این اتحادیه ها بین 100 تا 1200 واحد را تحت پوشش دارند؛ واحدهای صنفی برای دریافت پروانه می توانند به درگاه ملی مجوزها مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار