مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با حضور دبیران جدید و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و خرید خدمت می توانیم اعلام کنیم که هیچ کلاس خالی از معلم در استان نداریم.
کد خبر: ۱۱۳۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳ 22 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، نقی سیاهکالی مرادی در ششمین نشست شورای آموزش و پرورش استان که ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری با توجه به برخی موضوعات که در نظام قدیم شکل گرفته بود، در آزمون ماده ۲۸ دچار مشکل شدیم و نتایج با دو تا سه هفته تاخیر اعلام شد، اما با حضور دبیران جدید، فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و خرید خدمت می توانیم اعلام کنیم که هیچ کلاس خالی از معلم در استان نداریم.

وی توجه به بهره گیری از ظرفیت های آموزشی فضای مجازی به ویژه تقویت برنامه شاد را مهم دانست و اذعان کرد: آمادگی این فضا باید بیشتر شود زیرا تلاش بسیاری برای اجرای برنامه شاد انجام شده و باید اقدامات لازم جهت برقرار ماندن خدمات این شبکه آموزشی صورت گیرد تا آموزش دچار آسیب نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از رفع مشکل سیستم برق استخر ۹ دی و افتتاح آن طی چند روز آینده خبر داد و گفت: با توجه به بیانات صریح مقام معظم رهبری در خصوص حمایت و تقویت مدارس استعدادهای درخشان که نقش مهمی در پرورش نخبگان و دانش آموزان مستعد دارد، برنامه ریزی های لازم جهت ارتقاء مجموعه های فعال در این بخش انجام شده که از جمله مهمترین آن ها می توان به تقسیم دو دبیرستان متوسطه دخترانه فرزانگان و شهید بابایی به دو مدرسه جهت بالا بردن کیفیت نظارتی و آموزشی و تربیتی و همچنین تقویت دبیران رسمی با بازنگری در هزینه های فوق برنامه اشاره کرد.

این مسوول در خصوص میزبانی از جشنواره کشوری شهید کاظمی آشتیانی که با هدف معرفی الگوهای تدریس برتر برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در سنوات گذشته این جشنواره به صورت مجزا و در مقاطع زمانی مختلف در استان ها اجرا می شد اما امسال در سه مقطع متوسطه اول و دوم فنی و حرفه ای و کار و دانش در استان قزوین برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: با توجه به ظرفیت بالای نیروی انسانی و فرهنگی در استان و اعتماد وزارت آموزش و پرورش به استان قزوین برای اجرای کشوری جشنواره شهید کاظمی آشتیانی، اجرای این طرح ملی، هماهنگی و همکاری همه دستگاه های استان را می‌طلبد.

ضرورت تقویت مدارس استعدادهای درخشان

در ادامه عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین نیز اظهار کرد: حوادثی که در غزه رخ می دهد دو رو دارد. یک روی آن خشن است و حقیقت غرب و شعارهای دروغین دموکراسی را امروز نشان می دهد و روی دیگر آن اتحاد امت اسلامی است که علیرغم تمام سناریوها و توطئه های دشمنان، با جدیت به موضوع «فلسطین» توجه می کنند.

وی افزود: بسیاری از افراد عملیات «طوفان الاقصی» را با رویکردهای مختلف و از زوایای دیگر بررسی می کنند اما پس از این عملیات امروز شاهد برچیده شدن برنامه های غرب در خصوص فلسطین و نوار غزه هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در ادامه با ارزیابی سطوح مختلف آموزش و پرورش در استان، تصریح کرد: معتقدیم مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) در استان قزوین باید تقویت شوند زیرا از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستیم که پویایی آن به برنامه ریزی زیرساختی و فنی از سوی کارشناسان متخصص این حوزه نیاز دارد.

این مسوول در ادامه به برگزاری جشنواره «شهید کاظمی آشتیانی» به میزبانی قزوین اشاره کرد و گفت: استان قزوین باید ظرفیت های خود را به کشور ارائه دهد که نمونه آن را در میزبانی از بازی اخیر تیم های پرسپولیس و پیکان شاهد بودیم. در این راستا معتقدیم تشکیل ستاد هماهنگی اقدامات مورد نیاز برگزاری جشنواره الگوهای تدریس برتر باید در دستور کار باشد.

کاظمی اضافه کرد: اولویت دادن به پروژه های نیمه تمام از مهم ترین مسائل استانداری است و طبق گفته استاندار در نیمه دوم سال اعتبارات افزایش پیدا خواهد کرد و ما امیدواریم تعدادی از پروژه های مهم در بخش های مختلف را تا پایان سال جاری به افتتاح برسانیم.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار