معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: به منظور بررسی میدانی، جلسات شورای اجتماعی در محلات قزوین تشکیل جلسه می دهد.
کد خبر: ۱۱۳۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ 12 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، عباس کاظمی در کارگروه علمی و عملیاتی استانداری قزوین که صبح امروز با حضور رییس کارگروه کنترل و کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی وزارت کشور در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: شورای اجتماعی به منظور مدیریت و ساماندهی مسائل اجتماعی در کشور ایجاد شده است، ما نیز به منظور حل مسائل و آسیب‌های اجتماعی موجود در محلات، تصمیم داریم جلسات شورای اجتماعی را در محلات قزوین تشکیل دهیم.

وی افزود: آسیب‌ها و مسائل اجتماعی نباید نادیده گرفته شود، معتقد هستم که امروزه مدیران و متولیان حوزه اجتماعی باید جسارت داشته باشند و واقعیت را بیان کنند، اگر مدیران به صورت میدانی در محلات حضور داشته باشند و آسیب‌ها و مسائل اجتماعی را استخراج کنند، می‌توانند با شجاعت در خصوص آن صحبت و راه حل ارائه دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: شورای اجتماعی با هدف کاهش آسیب اجتماعی و تقویت برنامه‌های فرهنگی در محلات، با ورود فرمانداران و بخشداران به صورت عملیاتی مسائل را احصا خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به کارگروه علمی و عملیاتی حاشیه نشینی، بیان کرد: هدف ویژه این کارگروه رفع مهمترین معضلات، مسائل و نیازمندی‌های ساکنین محلات حاشیه‌نشین است، نگاه حاشیه‌ای و جرم‌زا بودن به سکونتگاه‌های غیررسمی، غیرمنصفانه است، باید با شناخت دقیق میدان و هدایت ظرفیت‌های موجود و استفاده از نیرو‌های مردمی مستقر در محلات از مسائل محلات گره‌گشایی کرد.

کاظمی اظهار کرد: به همین منظور محلات هدف منتخب از فهرست محلات مصوب سازمان بازآفرینی شهری گزینش شدند، ۳۳۰ محله در کشور انتخاب شدند که سهم استان قزوین ۹ محله است و برنامه ریزی برای حل مشکلات این محلات با سرعت انجام خواهد شد.
منبع/فارس

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار