مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: طبق مستندات موجود بیش از 45 میلیون مترمکعب آب ناشی از سیلاب در سه ماهه تابستان در سدهای استان اردبیل ذخیره سازی شده است.
کد خبر: ۱۱۳۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱ 10 October 2023

به گزارش تابناک اردبیل، فراهم کاظمی آذر عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌زمان با تداوم شرایط خشکسالی، استان اردبیل در تابستان سال جاری با چندین مورد سیلاب بی‌سابقه مواجه شد که این موضوع نه تنها تهدیدی برای استان محسوب نشد بلکه بیشترین حجم ذخیره‌سازی در مخازن سد‌ها به میزان ۴۵ میلیون مترمکعب در سه ماه تابستان اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: با آغاز سال آبی جاری که از اول مهرماه شروع شده است اقدامات بسیار خوبی در راستای آب‌گیری سد‌های استان به‌عمل آورده‌ایم و در ۱۵ روز اول سال آبی نه تنها از حجم ذخایر سد‌ها برای تأمین آب مورد نیاز کشاورزی استفاده نکرده‌ایم بلکه بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب ناشی از سیلاب‌های اخیر را در پشت سد‌های استان ذخیره‌سازی کردیم که معادل حدود ده درصد کل آب ورودی سال آبی گذشته است.

لایروبی بیش از ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه در استان اردبیل

کاظمی آذر تصریح کرد: قبل از شروع سال آبی جاری بیش از ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها، زهکش‌ها و کانال‌های آبیاری و آب آور سد‌ها در سطح استان اردبیل به منظور استفاده بهینه از سیلاب‌های احتمالی لایروبی شد.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: از سیلاب‌ها و رواناب‌های رودخانه ارس نیز به میزان ۲۰ میلیون مترمکعب جهت استفاده در مصارف مختلف به کانال اصلی مغان هدایت شده است.

وی عنوان کرد: سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ خشکسالی بی‌سابقه‌ای در استان اردبیل به وقوع پیوست لیکن در سایه تلاش شبانه‌روزی همکاران شرکت آب منطقه‌ای و مشارکت کشاورزان و مشترکین، سال آبی گذشته با موفقیت سپری شد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار