بزرگداشت حافظ شیرازی شامگاه پنجشنبه ۲۰ مهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲ 09 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت : بر اساس برنامه‌ریزی‌های اولیه قرار بود آیین یادروز حافظ شیرازی شامگاه ۱۹ مهرماه در حافظیه برگزار شود و رئیس جمهور سخنران ویژه آن باشد، اما با ایجاد تغییراتی، این برنامه شامگاه پنجشنبه ۲۰ مهر برگزار می‌شود.

سید موید محسن‌نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه یاد روز حافظ در روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه با حضور مقامات کشوری، استانی و شعرا و فرهیختگان بر سرمزار حافظ برگزار می‌شود، امکان بازدید عمومی از آرامگاه حافظ در این روز از ساعت هشت صبح تا ۱۵:۳۰ میسر است.

دیگر برنامه‌های هفته بزرگداشت حافظ بر اساس برنامه در حال انجام است و به گفته معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بداهه نویسی خوشنویسان شاخص استان در جوار آرامگاه حافظ تا ۲۱ مهر تمدید می‌شود.

سیدرسول موسوی نژادیان افزود: درصورت توقف بازدید عمومی برای آماده‌سازی حافظیه پیش از آیین یادروز، روز چهارم این برنامه ۲۱ مهر برگزار می‌شود.

بداهه‌نویسی استادان خوشنویس برهان توسلی اردکانی و احمدرضا حبیب زاده، علی هوشمند و نگار علیان، رضا اعظمی و امیراسماعیل کاظمی سرچشمه، محمدجعفر خلیفه لیراوی و مهدی یزدان پرست و مهدی کیان مهر و روح الله محرری از از ۱۶ مهر در جوار آرامگاه این غزل‌سرای نامدار برپا شده است و مردم می‌توانند در ساعت‌های ۱۶ تا ۲۰ از آن بازدید کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار