رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت تولید سالیانه ۲۰ هزار تن ماهی در مناطق گرمسیری استان ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۶۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۸ 18 September 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، علی معتمدی طرح‌های پنج هزار تنی پرورش ماهی در سد چمشیر و ۸۰۰ تنی سد کوهبرد را از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم برای رونق تولید ماهیان گرم آبی در کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد و افزود: تاکنون اقدام‌های عملیاتی خوبی برای تحقق این مهم انجام شده است.
وی با بیان اینکه چهار ماه پیش ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی کپور در سد کوهبرد شهرستان کهگیلویه رهاسازی شد ادامه داد: سد مخزنی کوهبرد در کیلومتر سه جاده دهدشت- بهبهان در جنوب شرقی شهرستان دهدشت در مسیل رودخانه کوهبرد بین ۲ روستای پوزه کوهبرد و گدار خونی قرار دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد وزن این بچه ماهی‌های یک گرمی به یک کیلوگرم افزایش یافته است.
معتمدی گفت: ایجاد واحد پنج هزار تنی ماهی در پشت سد چمشیر، راه اندازی مزرعه پرورش ماهی در پشت سد کوهبرد و پرورش ماهی در شالیزار‌ها از برنامه‌های دولت سیزدهم برای شکوفایی ظرفیت‌های مغفول پرورش ماهی در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در سفر روز‌های ۲۶ و ۲۷ تیرماه امسال هیات دولت به استان تفاهم نامه ایجاد مزرعه پنج هزار تنی پرورش ماهی در قفس، پشت سد چمشیر در گچساران با سرمایه گذاری بخش خصوصی منعقد شده است.
معتمدی افزود: این تفاهم نامه ۱۰ هزار میلیارد ریالی با امضای استاندار و سرمایه گذار در حضور رئیس جمهور در سفر اخیر هیات دولت منعقد شده است.
وی ادامه داد: این طرح پشت سد چمشیر که بزرگترین سد غلتکی و بتنی خاورمیانه است اجرایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار