مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: هم‌اکنون روستاهای گازدار گیلان به ۲۱۳۴ روستا و درصد بهره‌مندی گاز روستایی گیلان به ۹۷.۱ درصد رسیده است
کد خبر: ۱۱۲۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰ 12 September 2023

به گزارش تابناک گیلان عیسی جمال‌نیکویی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در دو سال گذشته برای گازرسانی به مناطق مختلف استان اظهار کرد: در ابتدای فعالیت دولت کار و کرامت، ۲۰۸۰ روستا در استان بهره‌مند از گاز طبیعی بود و درصد برخورداری گاز روستایی استان بر روی ۹۵.۹ درصد قرار داشت ولی هم‌اکنون روستاهای گازدار گیلان به ۲۱۳۴ روستا و درصد بهره‌مندی گاز روستایی گیلان به ۹۷.۱ درصد رسیده است.

وی افزود: بالغ بر ۷۸۵ میلیارد ریال برای گازرسانی به این روستاهای کوهستانی طی دو سال گذشته هزینه شده است.

جمال‌نیکویی در خصوص وضعیت گازرسانی به شهرهای استان گیلان گفت: به برکت انقلاب اسلامی همه شهرهای گیلان به جز شهر تاریخی ماسوله به علت دارا بودن بافت تاریخی و عدم امکان گازرسانی از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه از ابتدای فعالیت دولت کار و کرامت تاکنون، ۳۶ هزار و ۱۰۰ انشعاب گاز در سراسر استان نصب شده، تصریح کرد: با تحقق این مهم بالغ بر ۱۱۲ هزار متقاضی، برخوردار از گاز طبیعی شدند و مجموع مشترکین گاز در استان به یک میلیون و ۲۳۹ هزار مشترک رسیده است.

وی همچنین از اجرای بالغ بر ۷۵۰ کیلومتر شبکه گاز در دو سال گذشته در استان خبر داد و گفت: با اجرای این عملیات عظیم، مجموع طول شبکه گازدار استان به بیش از ۲۲ هزار کیلومتر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان نقش گاز را در رونق تولید و توسعه استان بی‌بدیل دانست و بیان کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۱۴۳ صنعت عمده در گیلان با حجم جایگزینی ۶۶ هزار و ۶۲۰ مترمکعب در ساعت، بهره‌مند از گاز طبیعی شده‌اند.

جمال‌نیکویی در خصوص پروژه‌های در دست اجرای این شرکت بیان کرد: با مساعدت مدیران شرکت ملی گاز ایران، مجوزهای عملیات گازرسانی به ۱۵۲ روستا در شهرستان‌های رودسر، تالش، املش، سیاهکل و رودبار اخذ شده و پیمان سپاری آن‌ها در قالب ۸ پیمان برای سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ انجام شده یا در حال اجرا است.

وی گازرسانی گسترده به اقصی نقاط استان را ماحصل تلاش‌های یکایک پرسنل تلاشگر شرکت گاز از ابتدای تأسیس شرکت تاکنون دانست و بر گازرسانی به مناطق باقیمانده طبق برنامه زمانبندی تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان یادآور شد: به علت ادغام چند روستا در شهرستان رودسر، آمار روستاهای گازدار به ۲۱۳۴ روستا کاهش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار