تابناک هفته
بسته ویژه خبری تابناک خوزستان با عنوان "تابناک هفته" در آخرین روز هر هفته به بازخوانی اخبار منتشر شده توسط تحریریه خواهد پرداخت.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵ 16 October 2015
** آیین اختتامیه فیلم واره آوای مقاومت در اهواز برگزار شد + تصاویر

آیین اختتامیه فیلم واره آوای مقاومت چهارشنبه ۲۲ مهرماه با حضور هنرمندان فیلم ساز در تالار اجتماعات شورای شهر اهواز برگزار شد. (جزئیات بیشتر)



** وقتی خودروهای لوکس خواب شهروندان اهوازی را آشفته می کنند

تمایل به رانندگی پرسرعت و خودنمایی در شهر در شهرهای مختلف کشور دیده شده اما آنچه در اهواز باعث نارضایتی مضاعف شده اقدامات پرخطر و آزاردهنده ی رانندگان خودروها در نیمه های شب است.

فرماندار اهواز در این خصوص به خبرنگار تابناک خوزستان گفت: این موضوع چندی پیش در شورای تامین استان مطرح شده ولی تاکنون اقداماتی مانند تعویض روتین ها و بستن مسیرها جواب نداده است.(جزئیات بیشتر)



** مردم خلاء معنوی حذف مراسم بین الحرمین در اهواز را احساس می کنند

حجت الاسلام کاظم سواری: من به عنوان مسئول کمیسیون فرهنگی در سال گذشته دفاع مستدل و بسیار مستندی جهت برگزاری این مراسم داشتم ولی متاسفانه برخی از اعضاء شورای شهر برگزاری این مراسم را تایید نکردند و دلیل آن را هزینه های بالای این مراسم قلمداد نمودند در حالی که به اعتقاد بنده این برنامه با تاثیر و وسعت استانی و کشوری که دارد ارزش هزینه کردن را داشته است و امیدوارم این مراسم به برنامه های معاونت فرهنگی برگردد. (جزئیات بیشتر)



** شهادت دو رزمنده خوزستانی دیگر در سوریه

سردار فرشاد حسونی زاده، مدافع حرم حضرت زینب ( سلام الله علیها )، فرمانده اسبق تیپ صابرین، در سوریه به شهادت رسید. (جزئیات بیشتر)



** ضرورت اجرایی شدن رویکرد قانون اساسی به نهاد شورا

اعضای شورا منتخبان مردم هستند. در واقع دیده بانان شهر هستند و شهر، فقط شهرداری نیست. بحث آلودگی های محیط زیستی، ناهنجاری های اجتماعی، مسائل فرهنگی، آموزش و پرورش و بهداشت و سلامت همه به اعضای شورا بعنوان نمایندگان مردم مربوط است. در قانون اساسی هم بر این موضوع تاکید شده است (جزئیات بیشتر)



** اعضای کمیسیون های هشتگانه شورای شهر اهواز مشخص شدند

در یکصد و هشتمین جلسه علنی شوای شهر اهواز که عصر امروز در سالن جلسات این شورا برگزار شد، اعضای کمیسیون های هشتگانه شوای اسلامی شهر اهواز انتخاب شدند. (جزئیات بیشتر)



** از تاکید بر وحدت و همدلی نخبگان استان تا قدردانی شهردار از وزیر اطلاعات

شهردار اهواز در این نشست، سخنان اخیر دکتر علوی وزیر اطلاعات را یادآور شد و گفت: برای ما بسیار جای خوشحالی است که وزیر اطلاعات که انسان وارسته و اندیشمندی هستند بعنوان بالاترین مقام امنیتی در کشور، ابراز خوشحالی می کنند که از خوزستان صدای برادری و همدلی اقدام به گوش می رسد.

آیت الله حیدری در این مراسم گفت: فارغ از سلایق قومی و سیاسی باید محوری را برای وحدت خود تعریف کنیم که همان پیشرفت استان است. (جزئیات بیشتر)



** از انفجار مخزن حامل سوخت تا خودکشی یک جوان اهوازی

بامداد دوشنبه 20 مهرماه ماه یک مخزن حامل سوخت بنزن در یکی از کارگاه های شهرک صنعتی شماره سه اهواز بر اثر انفجار دچار آتش سوزی شد. (جزئیات بیشتر)



** عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس: آینده اهواز در گرو توجه به توسعه پایدار است

دکتر برات قبادیان عنوان کرد: استان خوزستان با چاه های نفت خود مانند گاو شیردهی است که توسعه کل کشور مرهون آن است اما امروز باید دید که خودش در چه وضعیتی است.

قبادیان افزود: در اکثر عرصه ها و شاخص هایی که قابل بررسی، مقایسه و تامل است، مشاهده می کنیم که خوزستان در جایگاه های آخر قرار دارد. (جزئیات بیشتر)



**برای توسعه متوازن در شهر باید پروژه های منطقه ای و فرامنطقه ای اجرا شود

سید خلف موسوی شهردار اهواز در خصوص ضوابط هزینه های عمرانی عنوان کرد: باید حداقل یک پروژه فرامنطقه ای در هر منطقه تدوین گردد و حداقل یک پروژه با قابلیت مشارکت و سرمایه گذاری در هر منطقه برنامه ریزی شود.

وی همچنین از مدیران شهرداری اهواز خواست: هر پروژه اي دارند جهت برآورد، آن را يا به مشاور يا به معاونت فني ارائه دهند تا برای مثال دو پروژه مشابه با هزینه های متفاوت عملیاتی نشوند. (جزئیات بیشتر)



**بازدید آیت الله موسوی جزایری از نمایشگاه اهواز در گذر تاریخ

نمایشگاه اهواز در گذر تاریخ به مناسبت عید غدیر و با هدف نشان دادن پیشینه غنی این شهرستان در محل موزه هنرهای معاصر اهواز برپا شده بود.

در این نمایشگاه سکه های رایج در دوران مشعشعیه مزین به نام امیرالمومنین(ع)، نسخ خطی، تصاویری از نامه‌های بزرگان، خطبه‌ها، ادعیه و دیوان‌های شعری در معرض دید عموم قرار گرفت. (جزئیات بیشتر)




** صدای وحدت و برادری عرب و بختیاری را از خوزستان می شنویم

حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات با اشاره به جایگاه مهم استان خوزستان در سطح کشور تاکید کرد : مردم خوزستان یاری گر اسلام، تشیع، امام راحل و انقلاب اسلامی بوده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی، توطئه‌های دشمنان اسلام را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایجاد فرقه‌گرایی بین شیعه و سنی، عرب و عجم، کرد و ترک از توطئه‌های دشمنان است در حالیکه ملاک اسلام فقط تقوی است و اینها برنامه شیطانی است و شیطان امروز، آمریکا و صهیونیسم است (جزئیات بیشتر).




** مطالعات آمایش شهرهای محروم خوزستان، لازمه توسعه و آبادانی است

دکتر جمشید سلحشور عضو شورای شهر اهواز گفت: به عقیده بنده اولین کاری که باید برای مردم این مناطق انجام شود، مطالعات آمایش شهری است تا مشکلات مردم با اولویتی که در هر منطقه وجود دارد بررسی شود. هر منطقه از شهرهای ایذه و باغملک مشکلات منحصر به خود را دارد اما مشکلاتی مانند فقر، بیکاری، فساد و اعتیاد مواردی است که در تمامی این مناطق مشترک است. (جزئیات بیشتر)



**دو نماینده خوزستان؛ مخالف بررسی طرح برجام در مجلس

در این نامه که دو نماینده خوزستان نیز آن را امضا کرده اند آمده است: در حالی که بر اساس متن برجام امکان سلطه جویی دشمنان ملت، مشهود و استقلال کشور، مورد خدشه قرار گرفته است. (جزئیات بیشتر)



** وضعیت نامساعد خوزستان در دریافت تسهیلات بانکی


براساس ارزیابی های صورت گرفته در زمستان ۱۳۹۳ مؤلفه مشکل دریافت تسهیلات از بانکها در استانهای کرمانشاه،خوزستان و البرز نامساعدترین و در استانهای گیلان، کرمان و مازندران به نسبت مساعدترین شرایط را دارد. (جزئیات بیشتر)



** تاکید بر نقش بزرگان قبایل در حل اختلافات طایفه ای

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان عنوان کرد: به عقیده بنده باید توجه بیشتری به نقش مهم و پُررنگ ریش سفیدان و بزرگان طوایف و قبایل داشت. ما در گذشته می گفتیم بزرگان قبایل و طوایف اما امروزه می گوییم بزرگان قبایل، طوایف و متنفذین و معتمدین که می تواند هر شخصی اعم از خبرنگار، کاسب، کارمند و یا... باشد، می تواند در صحته تحولات تاثیر مثبتی داشته باشد. (جزئیات بیشتر)



** مدیریت مراسم حج بايد به كشورهای اسلامی محول شود / هیچ کس نباید خود را مالک مراسم حج بداند

حجت الاسلام حسن زاده خطیب نماز جمعه اهواز گفت: درجایی که خداوند آن را امن قرار داده راه را میببندند و به دلیل افزوده شدن بر جمعیت و نبود امکانات در مسیر مشخص اینگونه تلفات رخ می دهد.

وی افزود: اگر هشدار مقام معظم رهبری نبود، به هیچ وجه آنها بنای کم ترین همکاری را نداشتند. (جزئیات بیشتر)
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار