نماینده لنگرود در مجلس خبر داد:
کد خبر: ۱۱۲۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷ 02 September 2023

تابناک/گیلان نماینده لنگرود در مجلس، از تکمیل کامل بندر گردشگری چمخاله لنگرود خبر داد که به زودی افتتاح می شود و تصریح کرد: بندر چمخاله تنها بندر گردشگری گیلان است که از ۲۵ سال پیش آغاز شده و طی چند سال اخیر با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

پرویز محمدنژاد رودخانه لنگرود را زیباترین رودخانه استان و کشور دانست که هم اکنون در حال لایروبی به طول پنج کیلومتر است و خاطرنشان کرد: این رودخانه برای تکمیل گردشگری بندر چمخاله لایروبی می شود.

 

وی با بیان اینکه هر گردشگر با ماندگاری حداقل سه روز در لنگرود ۳۰۰۰ دلار خرج می کند، یادآور شد: در انتهای رودخانه لنگرود یک سد دیدنی با حوضچه های متعدد ایجاد می شود تا زنجیره گردشگری بندر را در طول سال کامل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش نظارتی قوه مقننه، با بیان اینکه مجلس براساس اصل ۷۴ اقدام به تحقیق و تفحص از وزارتخانه‌ها کرده و تعداد زیادی را به نتیجه رسانده و تعدادی را هم در دست بررسی دارد، تصریح کرد: نظارت های کامل و جامع از وزارتخانه‌ها در حال انجام است.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی خبری شامگاه گذشته، با اشاره به تلاش های دولت در کنار مجلس برای رشد تولید و تقویت ارتباطات منطقه ای و گسترش تولیدات فرا منطقه ای و...، خاطرنشان کرد: به زودی شاهد کاهش تورم و کنترل بازار خواهیم بود.

محمدنژاد در ادامه به تراز منفی ۱۴.۵ هزار مگاواتی برق در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: مجلس و کمیسیون انرژی با هماهنگی دولت اقدامات اساسی را انجام داده و در سال ۱۴۰۰ توانستیم ۶۲۰۰ مگاوات به شبکه تزریق کنیم؛ سال گذشته نیز از طریق نیروگاه ها ۷۷۰۰ مگاوات را به چرخه بازگرداندیم؛ البته برای جبران ناترازی فقط تولید جوابگو نیست و باید مدیریت مصرف را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴۰ فعالیت برای کاهش مصرف تعریف کردیم، افزود: ۲۰ درصد مشترکین برق معادل ۸۰ درصد مشترکین مصرف دارند؛ این در حالی است که سال گذشته هشت میلیون مشترک را معادل ۲۳ میلیون نفر از جمعیت، مشمول تعرفه صفر کردیم که انتظار داریم امسال ۱.۵ تا دو برابر افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، ۸۰ درصد مشترکین را پایبند به الگوی مصرف دانست و اضافه کرد: یکی از ابزارهای کنترلی مصرف، افزایش تعرفه تا پنج برابر مصرف عادی است؛ همچنین در راستای قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق، هوشمندسازی کنتورها را دنبال می کنیم و برای سال جاری یک میلیون انشعاب را در برنامه داریم.

وی از تعریف پلکان های مصرف نیز خبر داد و بیان کرد: فرهنگ سازی الگوی مصرف را برای دولت تکلیف کردیم، زیرا تولید در کنار مدیریت مصرف ناترازی را جبران می کند.

محمدنژاد هم چنین به تولید یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون مترمکعبی گاز اشاره کرد که ۸۰۰ میلیون مترمکعب آن به شبکه تزریق می شود و عنوان کرد: با تراز منفی ۳۰۰ میلیون مترمکعبی مواجه هستیم و لذا طبق برنامه ریزی های دولت و مجلس تا سه سال آینده حتما باید به سمت صفر میل کند.

نماینده لنگرود در مجلس از نصب الکتروپمپ های فوق قوی برای تولید گاز خبر داد که بخش عمده نگرانی ها برای زمستان امسال را رفع کرده و متذکر شد: نیروگاه ها حدود پنج میلیارد مترمکعب سوخت جایگزین دارند و مخازنشان پر است.

وی با بیان اینکه بخاری های روز دنیا یک چهارم بخاری های معمولی مصرف می کنند، ادامه داد: با جایگزینی دو میلیون بخاری، ۹۰ میلیون مترمکعب صرفه جویی می شود. همچنین به صنایع توصیه کردیم که خودتامین باشند.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس، مصرف برق در کشور ما را ۲.۷ برابر میانگین دنیا دانست و خاطرنشان کرد: قطعا طبق برنامه ریزی های انجام شده تا چهار سال آینده، علاوه بر تراز مثبت، به عنوان صادرکننده انرژی مطرح خواهیم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار