مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد؛
کد خبر: ۱۱۲۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱ 22 August 2023

ولی جهانی در گفتگو با خبرنگارتابناک. اظهار کرد: گیلان به جهت تنوع اقلیمی، نقاط گردشگری فراوان و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی از مقاصد مهم گردشگران است.

وی با اشاره به حضور ۷ میلیون گردشگر در ۵ ما نخست سال به گیلان افزود: بیشترین وسایل نقلیه ورودی به استان طی این بازه زمانی به ترتیب مربوط به مسیرهای آزاد راه قزوین - رشت، رامسر به چابکسر و اردبیل به آستارا بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از ثبت ۳۴ میلیون نفر شب اقامت در استان خبر داد و بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۴ میلیون نفر شب اقامت در مراکز اقامتی گیلان اسکان داشته اند.

جهانی از رشد ۲۸ درصدی اقامت گردشگر نسبت به مدت مشابه سال گذشته در گیلان خبر داد و اضافه کرد: طبق داده آماری از ابتدای سال تاکنون ۹۷ درصد اشغال تخت در مراکز اقامتی گیلان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در ۳ شهرستان رشت، بندرانزلی و فومن بیشترین اقامت صورت گرفته است، افزود: طبق داده‌های آماری اقامت مسافران در گیلان در ۵ ماهه نخست سال، شهرستان‌های آستارا، رودسر، لاهیجان و طوالش در رده‌های بعدی قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان ادامه داد: شهرک تاریخی ماسوله، موزه میراث روستایی رشت، بنای تاریخی قلعه رودخان و موزه چای لاهیجان انتخاب نخست گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های استان بوده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار