کد خبر: ۱۱۲۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰ 16 August 2023

به گزارش تابناک گیلان سرپرست فرمانداری رودسر همدلی ،همکاری و همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر را در پیگیری موضوعات و حل مشکلات شهری را مهم خواند و گفت:جایگاهی که شما در برابر مردم دارید بار مسؤولیت تان را در مقابل مردم بیشتر کرده برای پاسخگویی به مطالبات شهروندان با جدیت تلاش کنید.
به گزارش خبرنگارتابناک گیلان از رودسر؛ دکتر محمد حیدری سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر عصر سه شنبه در نشست با شهرداران و شوراهای اسلامی شهر کلاچای و واجارگاه در بخشداری کلاچای اظهار کرد: حل مسائل و مشکلات جامعه شهری نیازمند درک و فهم مشترک است و این فهم مشترک ما را در رسیدن به راه حل مشترک کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه قانونگذار 32 وظیفه را برعهده شوراهای شهر گذاشته است،افزود:اگر شورایی بخواهد موفق باشد باید توان به صورت متعادل و متوازن به 32 وظیفه خود عمل کند و انتخاب شهردار یکی از این وظایف است.
نماینده عالی دولت در شهرستان، شهردار را مسؤول شهر خواند و گفت:شهرداری یکسری تکالیف ذاتی و یکسری تکالیف نانوشته در برابر شهروندان دارد همچنین یکسری تکالیف برعهده شهروندان در مقابل شهرداری است اگر این حق و تکلیف بین شهرداری و شهروندان به تعادل برسد شهر پیشرفت خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه المان شهری و دید بصری از حقوق اولیه شهروندی است،تصریح کرد:شهردار علاوه بر تخصص عمرانی به مجهز به تخصص روانی نیز باشد تا بتواند با ایجاد زیبایی،خلاقیت،سرسبزی و نشاط موجبات آسایش،آرامش و احساس امنیت را برای شهروندان فراهم کند از آنجایی که شهرهای شمالی به ویژه شهرهای شهرستان رودسر محل تردد جمعیت بزرگی از مسافران سراسر نقاط کشور است بنابراین دید بصری در جذب و ماندگاری مسافران می تواند بسیار تاثیرگذار باشد تا مسافران و گردشگران با یک خاطره خوش به شهرهای خود بازگردند.
حیدری پاسخگویی به مطالبات مردم را مورد تاکید شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای کلاچای و واجارگاه قرار داد و افزود:جایگاهی که شما در برابر مردم دارید بار مسؤولیت تان را در مقابل مردم بیشتر کرده در برابرشان خاشع و خاضع باشید و با جدیت برای حل مشکلات شان تلاش کنید تا موجبات آرامش فکری و روانی مردم فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه مسائل شهرسازی از مسائل روز دنیا است که بایستی بر مبنای علم تصمیم گیری کرد،گفت:شهرداران برای اداره شهر بایستی علم شهرسازی،علم معماری و علم ترافیک را در کنار هم ببینند تا بتوانند برای توسعه شهر تصمیمات پایدارتری اتخاذ کنند در این امر بهره گیری از مهندسین مشاور می تواند راهگشا باشد.
سرپرست فرمانداری رودسر همدلی ،همکاری و همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر را در پیگیری موضوعات و حل مشکلات شهری را مهم خواند و افزود:در مباحث گرفتن امکانات و بودجه های دولتی در حد توان حمایت می کنیم تا به مجموعه شهر تزریق شود و موجبات حفظ آرامش ،سلامت و امنیت شهروندان فراهم شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار