کد خبر: ۱۱۱۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹ 09 August 2023

افزایش ۱۷ درصدی تولید برگ سبز چای در املش

تابناک/گیلان فرماندار املش، از افزایش ۱۷ درصدی تولید برگ سبز چای در این شهرستان خبر داد و گفت: ۶۲ درصد مطالبات چایکاران نیز پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان، مختار رضایی امروز در جمع خبرنگاران، املش را یک شهرستان تولیدی به ویژه در حوزه چای دانست و اظهار کرد: تا امروز شاهد رشد ۱۷ درصدی تولید برگ سبز چای نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شهرستان املش هستیم.

وی با اشاره به شرایط خوب آب و هوایی و نزولات جوی طی ماه های اخیر، افزود: در پرداخت مطالبات چایکاران نیز وضعیت خوبی داریم و تاکنون ۴۵ درصد سهم دولت و ۶۷ درصد سهم کارخانجات به چایکاران پرداخت شده است.

فرماندار املش با بیان اینکه در ایام برداشت محصول برنج هستیم و به زودی چین سوم باغات چای آغاز می شود، گفت: ۱۷ کارخانه از مجموع ۳۷ کارخانه چای شهرستان فعال و در حال خرید برگ سبز هستند.

رضایی شهرستان املش را دارای ۴۸۶۰ هکتار باغ چای دانست و اضافه کرد: ۸۴۰۰ چایکار در شهرستان داریم و تاکنون ۵۱۰۹ تن چای خشک تولید شده است؛ در این راستا ۶۲ درصد از مطالبات خرید تضمینی برگ سبز چای را نیز پرداخت کردیم.

وی در ادامه از رشد قابل توجه اعتبارات شهرستان املش در سال ۱۴۰۱ خبر داد و خاطرنشان کرد: سال ۱۳۹۹ حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار با تخصیص ۳۶ درصدی داشتیم که در سال ۱۴۰۰ به ۱۹ میلیارد تومان و تخصیص ۴۳ درصدی رسید؛ این در حالی است که اعتبارات شهرستان در سال ۱۴۰۱ معادل ۴۵ میلیارد و ۲۰۲ میلیون تومان است و تاکنون تخصیص ۷۸.۷۹ درصدی داشتیم که بی سابقه می باشد.

فرماندار املش از اجرای پروژه های آبرسانی برای هفت روستا خبر داد و اضافه کرد: امسال برای گازرسانی به تمام روستاهای ییلاقی بالای ۱۰ خانوار برنامه ریزی کردیم؛ البته ۹۳ درصد روستاهای شهرستان گازدار هستند.

وی یکی از مشکلات شهرستان املش را نداشتن راه ییلاقی مجزا دانست و تصریح کرد: سال گذشته اعتبار ۴۵ میلیارد تومانی جهت بازسازی جاده کارخانه سیمان تخصیص یافت و زیرسازی ها انجام شده است.

رضایی با بیان اینکه امسال هیچگونه قطعی و افت فشار آب در روستاهای شهرستان نداشتیم، گفت: با تمام شدن فصل آبیاری شالیزارها، چاه های کشاورزی را وارد مدار آبرسانی می کنیم؛ همچنین دو پروژه آبرسانی در شهر املش داریم و تا تابستان سال آینده مشکل آب شهر حل می شود.

فرماندار املش در پایان به انتخابات اسفندماه سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: هم تاکید رهبر انقلاب و هم نگاه دولت سیزدهم حضور حداکثری مردم در انتخابات است، زیرا مشارکت در انتخابات از اصول انقلاب اسلامی است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار