فرماندار رضوانشهر
فرماندار رضوانشهر گفت: برداشت برنج در بیش از 10 هزار هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان آغاز شده است که پیش بینی می شود حدود 59 هزار تن شلتوک و 27 هزار تن برنج سفید استحصال گردد.
کد خبر: ۱۱۱۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷ 07 August 2023

پیش بینی استحصال حدود 59 هزار تن شلتوک در شالیزارهای رضوانشهرپیش بینی استحصال حدود 59 هزار تن شلتوک در شالیزارهای رضوانشهرپیش بینی استحصال حدود 59 هزار تن شلتوک در شالیزارهای رضوانشهرپیش بینی استحصال حدود 59 هزار تن شلتوک در شالیزارهای رضوانشهر

به گزارش تابناک گیلان از رضوانشهر، امروز دوشنبه شانزدهم مرداد مهندس سید نادر صفوی میرمحله با حضور در مزارع و جمع کشاورزان زحمتکش روستای دیلج محله بخش مرکزی این شهرستان ضمن خدا قوت به این عزیزان گفت: امروز ما شاهد برداشت محصول برنج در شهرستان هستیم که حاصل زحمات کشاورزان زحمتکش می باشد.

وی افزود: با توجه به دستور ویژه استاندار محترم مبنی بر تشکیل قرارگاه جهادی آب کشاورزی برای فصل زراعی 1402، برابرتقویم زراعی که در شهرستان انجام داده بودیم، به لطف خدا همه کشاورزان عزیز محصولاتی را که زیر کشت برده بودند با یک برنامه ریزی خوب این محصول به بار نشسته است که امروز در حال برداشت می باشد.

فرماندار رضوانشهر بیان داشت: شهرستان دارای بیش از 10 هزار هکتار اراضی شالیزاری بوده که 80 درصد آن سنتی آب خور و 20 درصد آن ار محل کانال فومنات سد سفید رود تأمین می باشد، که پیش بینی می شود حدود 59 هزار تن شلتوک و 27 هزار تن برنج سفید استحصال گردد.

صفوی اضافه کرد: شالیزارهای شهرستان دارای چندین نوع رقم محصول برنج می باشند که بیشترین نوع آن از رقم هاشمی است و حدود 90 درصد برداشت محصول به صورت مکانیزه انجام می شود.

نماینده عالی دولت در رضوانشهر با بیان اینکه ما به مردمان عزیزمان قول دادیم برابر برنامه های بسیار خوب و اولویت دار دولت مردمی جناب آقای دکتر رئیسی و تاکیدات استاندار محترم گیلان که همیشه و در همه حال کنار کشاورزان عزیر باشیم، خاطر نشان کرد: ما توانستیم طی این دوسال اخیر تمامی کانال های که آب رسانی به مزارع را داشتند و همچنین انهار 1، 2، 3 و 4 را با کمک مردم و کشاورزان عزیز لایروبی صورت گیرد.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به اینکه این شهرستان دارای 34 کارخانه شالیکوبی می باشد، با اطمیان خاطر به کشاورزان عزیز و زحمتکش و خطاب به افراد سودجوء متذکر شد: از هر گونه ایجاد التهاب مبنی بر تعویض برنج های انبار شده سال قبل در کارخانجات شالیکوبی، دریافت اخبار و بروز چنین اقدام سودجویانه از سوی هر فرد، بشدت با خاطیان برخورد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار