مدیرکل بنیاد مسکن گیلان اعلام کرد؛
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه طرح هادی روستایی به‌منظور ایجاد زمینه توسعه و عمران، تامین عادلانه امکانات و همچنین هدایت و توسعه روستاها برای یک دوره ۱۰ ساله تهیه می شود، از اختصاص چهار هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های هادی استان طی سال‌جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳ 20 July 2023

به گزارش تابناک گیلان حامد دائمی پنجشنبه شب در گفت و گو با تابناک اظهار کرد: طی سال گذشته طرح هادی استان در قالب ۲۳۲ پروژه با اعتبار سه هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال در روستاهای استان اجرا شده است.

وی شاخص برخورداری استان از اجرای طرح هادی در روستاها را تا کنون ۵۲ درصد عنوان و بیان کرد: امسال هم در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاهای استان چهار هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که بخشی از پروژه‌ها اجرا و مابقی هم در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه تا کنون ۲ هزار و ۱۶۳ روستای استان دارای طرح هادی مصوب هستند، افزود: سال گذشته طرح هادی ۲۲۰ روستای استان بازنگری و برای ۱۶ روستا طرح هادی تهیه و برای پنج روستای نیزطرح هدف گردشگری تهیه شد که در زمینه تهیه طرح هادی شاخص استان به ۹۷.۷ درصد رسید.

وی همچنین به تصویب بازنگری طرح هادی برای هشت روستا در کمیته تصویب بنیاد مسکن اشاره و بیان کرد: بازنگری طرح هادی روستای خالکیاسر از توابع بخش مرکزی شهرستان لنگرود، روستای اروشکی از توابع بخش دیلمان سیاهکل، مجموعه روستایی کسما و جیرمحله کسما و قصاب سرا و همچنین سیاه درویشان شهرستان صومعه سرا و مجموعه روستایی کماچال بالا و پایین محله شهرستان آستانه اشرفیه روز گذشته تصویب شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان یادآور شد: طرح هادی روستایی ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری، کشاورزی، تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی بر حسب مورد در کشور تهیه و اجرا می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار