ثبت تصاویر پلنگ در جنگل های رودبار
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده و ثبت تصویر پلنگ ایرانی از طریق دوربین تله‌ای با همکاری تیم پویش حیات وحش گیلان در منطقه حفاظت شده سیاهرود رودبار خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵ 20 July 2023

به گزارش تابناک گیلان، حمزه عشوری با اشاره به مشاهده پلنگ ایرانی در گیلان، اظهار کرد: پلنگ رودبار این روزها در حالی رو در روی دوربین قرار گرفته است که اردیبهشت و تیر ماه امسال هم محیط بانان محیط‌زیست شهرستان سیاهکل و رودبار با نصب دوربین تله‌ای توانستند از دو قلاده پلنگ در این مناطق تصویربرداری کنند و در سال گذشته نیز تصاویری از پلنگ در شهرستان‌های رودسر و املش به دفعات به ثبت رسیده بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از روش‌های ثبت حضور حیات وحش در طبیعت استفاده از دوربین تله‌ای است اضافه کرد: رویکرد سال‌های اخیر سازمان حفاظت محیط زیست استفاده از تکنولوژی‌های نو، جهت ثبت حضور حیات وحش می‌باشد.

پلنگ ایرانی بزرگترین گونه گربه سانان بوده که در نقاط مختلف کوهستانی و جنگلی ایران زندگی می‌کند و بر اساس فهرست قرمز (IUCN Red list) از گونه‌های در خطر انقراض (Endangered) می‌باشد که با توجه به در خطر انقراض بودن این گونه منحصر بفرد لزوم توجه بیشتر، اطلاع رسانی و آموزش مردم محلی در مواجهه با چنین مواردی بیش از پیش به نظر می‌رسد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار