فرماندارشهرستان لنگرود عنوان کرد
نماینده عالی دولت در شهرستان، با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی بندر گردشگری چمخاله، گفت: با قول وزارت راه و شهرسازی فاز اول این پروژه در هفته دولت افتتاح می شود.
کد خبر: ۱۱۱۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸ 13 July 2023

پیشرفت ۹۰ درصدی بندر گردشگری چمخالهپیشرفت ۹۰ درصدی بندر گردشگری چمخالهپیشرفت ۹۰ درصدی بندر گردشگری چمخاله

محمد رضا جلالی فرماندار لنگرود در گفت وگو با تابناک گیلان، با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی بندر گردشگری چمخاله در شهرستان لنگرود، اظهار کرد:

با عنایت به هزینه کرد ۲۲۰ میلیارد تومان برای پروژه مذکور،این هزینه کرد تا افتتاح پروژه به حدود ۲۷۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

دکتر محمد رضا جلالی فرماندار شهرستان لنگرود، بندر چمخاله را تنها بندر گردشگری شمال کشور دانست و تصریح کرد: مردم گیلان برای افزایش منابع درآمدی بنظر میرسد چاره ای ندارند، جز اینکه ضمن اهتمام به امرکشاورزی وارد عرصه ومزیت گردشگری شوند.

جلالی، با بیان اینکه کشاورزی و گردشگری توامان می تواند درآمد مردم گیلان را افزایش دهد، خاطرنشان کرد: شاید با توجه به محدودیت های مختلف نتوانیم وارد عرصه صنعت شویم، اما شرایط برای توسعه صنعت کشاورزی و صنعت گردشگری فراهم است و می توانیم این دو عرصه را منطبق بر هم تعریف کنیم.

وی با اشاره به تجاری و تفریحی بودن بندر چمخاله در گذشته، عنوان کرد: اکنون بندر چمخاله را اختصاص به گردشگری دادیم و می توانیم از سایر ظرفیت های گردشگری منطقه از جمله جنگل و رودخانه استفاده کنیم.
البته داشتن ظرفیت وامکانات واستعدادهای درونی برای پیشرفت اقتصادی ضروری است ولی کافی نیست وآنجه آنان رابه فعلیت میرساند بابهره مندی از اصول علمی احیائ کردن آن ظرفیت ها است.
وی از سرمایه گذاران دعوت نمود ضمن بازدید از این بندر وآشنایی با موقعیت ممتاز منطقه ودر صورت تمایل نسبت به ابراز تمایل برای حضور در احداث فاز دوم اقدام نمایند و اطمینان خاطر داشته باشند که حمایت همه جانبه از آنان بعمل خواهد آمد

فرماندار لنگرود ، از لایروبی رودخانه این شهر به عنوان مکان گردشگری خبر داد و خاطرنشان کرد: با اتمام این امر عمق رودخانه به حدود ۳.۵ متر خواهد رسیدوانگاه برای استفاده در زمینه های گردشگری، ورزشی و.... مناسب است.

وی با اشاره به اشتغالزایی ۳۰۰ نفری فاز نخست بندر چمخاله، اضافه کرد: با مساعدت وزارت راه و شهرسازی و تکمیل کامل پروژه، می توانیم برای هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کنیم.

جلالی، مهمترین آورده بندر چمخاله را گردشگر عنوان کرد و یادآور شد: احداث مجتمع های تفریحی، ترانزیت و حمل و نقل، ایجاد فضاهای تفریحی در جنگل و دریا و... از دیگر مولفه های گردشگری ذیل بندر چمخاله است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار