رئیس کل دادگستری استان گیلان
رئیس کل دادگستری استان گیلان با تاکید بر رعایت عدالت در ساماندهی اراضی ملی در منطقه چاف و چمخاله گفت: این مشکل باید با درایت و هم‌اندیشی و رعایت عدالت با در نظر گرفتن مصلحت بومیان منطقه رسیدگی شود.
کد خبر: ۱۱۱۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷ 10 July 2023

به گزارش تابناک گیلان ، حجت الاسلام حمزه خلیلی ظهر امروز دوشنبه ۱۹ تیرماه در نشست کارگروه رفع تعارض زمین در استان در سالن اجتماعات دادگستری گیلان، با بیان اینکه چالش‌های زمین ملی و مستثنیات در اجرای طرح کاداستر باید هر چه سریعتر رسیدگی شود، اظهار کرد: به منظور رسیدگی بهتر به تعارضات در حوزه کاداستر باید مصالح ساکنان بومی از افراد غیربومی تفکیک شود زیرا تنها در این صورت می‌توان عدالت را اجرایی کرد.

وی با اشاره به قابل حل بودن دخالت عام مرتبط با تعارض زمین در مناطق مختلف گیلان گفت: در منطقه چاف و چمخاله شهرستان لنگرود برخی از افراد در محدوده اراضی ملی و با مجوز شهرداری پروانه ساخت گرفته و واحد مسکونی احداث کردند که به یک معضل مبدل شده است.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با تاکید بر رعایت عدالت در ساماندهی اراضی ملی در منطقه چاف و چمخاله افزود: این مشکل باید با درایت و هم‌اندیشی و رعایت عدالت با در نظر گرفتن مصلحت بومیان منطقه رسیدگی شود.

خلیلی با دستور به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در خصوص پیگیری رفع تعارض زمین در گیلان بیان کرد: باید زمینه مشارکت و وحدت رویه‌ دستگاه‌ها از جمله بنیاد مسکن، امور اراضی و سازمان جهاد کشاورزی گیلان را در راستای رفع مشکلات مردم در این حوزه فراهم کرد.

سید مهدی فلاح میری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این نشست با بیان اینکه با اجرا و اتمام طرح کاداستر در گیلان، ۲۳۰ هزار هکتار از زمین‌ها و هزار و ۵۱۷ پلاک دارای تداخل بودند، اظهار کرد: از این تعداد ۸۴۳ پلاک معادل ۶۶ درصد کل تعارضات زمین در اجرای طرح کاداستر استان تعیین تکلیف شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار