نماینده لنگرود با انتقاد شدید از دولت؛
نماینده لنگرود با انتقاد شدید از دولت گفت: کمال بی‌انصافی است که از دسترنج کشاورزان گیلانی بخورید اما توجه شما به محصولات خارجی غیراستاندارد و مسموم باشد.
کد خبر: ۱۱۱۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ 08 July 2023

به گزارش تابناک گیلان پرویز محمد نژاد در گفتگو با تابناک درباره آخرین وضعیت بازار برنج با توجه به در پیش بودن فصل برداشت محصولات اظهار کرد: متاسفانه علی رغم تذکراتی که به دولت درباره حمایت از محصولات کشاورزی و تولید داخل انجام شد اما در برخی از موارد نظیر برنج اقدامات مناسبی انجام نشده است.

نماینده لنگرود میزان برنج تولیدی در کشور را ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن و میزان مصرف را تقریبا ۳ میلیون تن عنوان کرد و گفت: دولت مکلف بود که به اندازه ۸۰۰ هزار تن و به اندازه نیاز برنج وارد کند که متاسفانه بیش از این مقدار برنج وارد کرد و این ضربه‌ای بود که خود دولت به کشاورزان برنجکار ما وارد کرد.

محمد نژاد با تاکید بر اینکه دولت به محصول برنج به عنوان یک کالای استراتژیک آسیب وارد کرد، یادآور شد: در این زمین تذکرات زیادی به وزیر جهاد کشاورزی داده شد و برای حضور در گیلان نیز از آن‌ها دعوت شد تا پاسخگوی مردم باشند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان گفت: مشکل ما در اینجاست که دولت به این باور نرسیده که ما میتوانیم مجموعه محصولات مورد نیاز مردم را در داخل تولید کنیم و حتی به صادرات نیز برسیم و این حلقه همچنان مفقود باقی مانده است.

محمد نژاد خواستار ورود رییس جمهور در این زمینه شد و بیان کرد: به هرحال آقای رییسی در راس این دولت قرار گرفته و باید به این موضوعات توجه بیشتری داشته باشد.

نماینده لنگرود با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها بر حمایت از تولیدات داخلی تاکید داشته‌اند، خاطرنشان کرد: دولت پاسخ دهد که به حوزه حمایت از تولید داخل چه نگاهی دارد؟! اگر توجه دارد که نباید شاهد این میزان واردات برنج باشیم. اینکه بیش از نیاز مصرف، محصول وارد شود یعنی اینکه به تولیدات داخلی ضربه زده است و این موضوع متاسفانه هم در حوزه برنج و هم چای رخ داد.

محمد نژاد با بیان اینکه مجلس از این موضوعات نخواهد گذشت، تصریح کرد: کار دولت بسیار اشتباه بوده و حتما کلیه است اندرکاران را مورد سوال قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به افزایش میزان هزینه کشت برنج افزود: قیمت برنج در بازار به حدی رسیده که کفاف هزینه‌ها را هم نمی‌دهد و پایین‌تر از هزینه تولید است، این چه معنا و مفهومی دارد و با کدام عقلانیتی میتوان قبول کرد که دولت علاقه به حمایت از کشاورزان نداشته باشد؟!

نماینده لنگرود با تاکید بر اینکه دولت باید خسارت وارده به برنج‌کاران را جبران کند، متذکر شد: هم اکنون خرید تضمینی برنج پرمحصول در مازندران انجام شده و متاسفانه هنوز در گیلان خبری از خرید تضمینی نیست.

محمد نژاد در پایان به تابناک گفت: روی سفره تمام مسوولین و بزرگان کشور، برنج معطر و مطبوع گیلان است و شما چطور برنج گیلانی که حاضر دسترنج کشاورز مظلوم و رنج‌دیده است را مصرف می‎کنید اما به دستان پینه بسته کشاورزان دست رد میزنید و دامان خود را برای محصولات خارجی‌ باز می‌کنید؟! این کمال بی‌انصافی است که از دسترنج کشاورزان گیلانی بخورید اما توجه شما به محصولات خارجی غیراستاندارد و مسموم باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار