امام جمعه موقت رشت:
امام جمعه موقت رشت گفت: مسئولان مانع واردات بی رویه برنج به ویژه در زمان برداشت محصول داخلی شوند، زیرا کشاورزان ماه ها کار و تلاش می کنند و منتظر دسترنج خود هستند
کد خبر: ۱۱۱۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰ 07 July 2023

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان حجت الاسلام والمسلمین صفر قربانپور امروز 16 تیر در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، ضمن گرامیداشت عید غدیر و دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: عید غدیر عیدالله اکبر است، زیرا پیامبر اسلام(ص) حضرت علی(ع) را به عنوان امیرالمومنین معرفی کرد و به جامعه بشری پیامی واضح و روشن داد.

وی واقعه غدیر را بین المللی و جهانی دانست و افزود: غدیر منشأ وحدت در امت اسلام است.

امام جمعه موقت رشت، با اشاره به سالروز واقعه گوهرشاد، اضافه کرد: امروز هم شاهد هجمه دشمنان اسلام نسبت به عفاف و حجاب هستیم و جنگ روایت ها علیه حجاب به راه افتاده است.

حجت الاسلام قربانپور عفاف و حجاب را لازمه جامعه پایدار دانست و تصریح کرد: حجاب از حریم عفاف و اصالت خانواده صیانت می کند، اما متاسفانه دشمنان می خواهند با منحرف کردن مسئله حجاب، به اهداف شوم خود علیه نظام اسلامی برسند.

وی از مسئولان قوای سه گانه خواست در مسائل تصمیم سازی و تصمیم گیری به قوانین و احکام اسلام توجه کنند و ادامه داد: مردم مطالبه گر قوانین اسلامی هستند و انتظار دارند که مسئولان نیز درباره مسائل فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی به قانون الهی توجه داشته باشند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به لزوم اهتمام مردم و مسئولان نسبت به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بیان کرد: مردم بدون مسئولان و مسئولان بدون مردم نمی توانند به جوانی جمعیت کمک کنند و لذا باید شاهد یک همکاری و همدلی جهت تحقق این مهم باشیم.

وی تک فرزندی را یکی از معضلات روحی و روانی خانواده ها در آینده دانست و تاکید کرد: فرزندانی که خواهر و برادر ندارند، نسل آینده خود را از داشتن عمه و عمو و خاله و دایی محروم می کنند و این احساس تنهایی موجب آسیب های اجتماعی می شود.

حجت الاسلام قربانپور از مسئولان خواست پیگیر تامین اشتغال و مسکن برای جوانان به ویژه زوج های جوان باشند و گفت: تسهیلات لازم جهت ازدواج و فرزندآوری به موقع و عادلانه پرداخت شود.

وی گیلان را استانی کشاورزی دانست که طی سال های اخیر با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند و یادآور شد: مسئولان مانع واردات بی رویه برنج به ویژه در زمان برداشت محصول داخلی شوند، زیرا کشاورزان ماه ها کار و تلاش می کنند و منتظر دسترنج خود هستند لذا تدابیر لازم اندیشیده شود تا هم کشاورزان به سود برسند و هم به خریداران فشار وارد نشود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار