معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: شهریه‌های مراکز و مدارس غیردولتی متغیر و از 5 تا 60 میلیون است، در حالی که سقف شهریه 15 هزار مدرسه غیردولتی کمتر از 20 میلیون تومان و شهریه 2000 مدرسه بین 20 تا 40 و شهریه 35 مدرسه نیز بین 40 تا 60 میلیون تومان مشخص شده است.
کد خبر: ۱۱۱۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ 07 July 2023

به گزارش تابناک رضوی، احمد محمودزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: شهریه‌های مراکز و مدارس غیردولتی متغیر و از 5 تا 60 میلیون است، در حالی که سقف شهریه 15 هزار مدرسه غیردولتی کمتر از 20 میلیون تومان و شهریه 2000 مدرسه بین 20 تا 40 و شهریه 35 مدرسه نیز بین 40 تا 60 میلیون تومان مشخص شده است.

محمودزاده در خصوص اینکه برخی می‌گویند هیچ نظارتی بر مدارس غیردولتی و میزان شهریه وجود ندارد، عنوان کرد: چنین موضوعی از اساس اشتباه است،؛ چرا که آموزش و پرورش به صورت جدی روی مدارس غیردولتی و شهریه‌هایی که باید دریافت کنند، کنترل دارد.

معاون وزیر آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: با این مدارس برخورد خواهد شد و پرونده این مدارس به شورای نظارت برای برخورد جدی و بازگرداندن مبالغ اضافی به اولیای دانش‌آموزان، ارجاع داده می‌شود، ضمن اینکه تاثیر منفی این تخلف روی افزایش شهریه برای سال آینده تحصیلی این مدارس تاثیر دارد، به نحوی که این مدارس در صورت احراز تخلف دیگر نمی‌توانند برای سال آینده افزایش شهریه داشته باشند و باید با نرخ سال گذشته اقدام کنند.

محمودزاده تعداد مدارس متخلف را بسیار کم عنوان کرد و افزود: براساس بررسی‌های انجام شده برخی مدارس متخلف در تهران هستند، لذا همه توان و ظرفیتمان را در این مسیر به‌کار گرفته‌ایم باید براساس سیاست‌گذاری‌های ستاد آموزش و پرورش با متخلفان برخورد جدی شود.

وی تاکید کرد: سقف شهریه مدارس غیردولتی در خراسان رضوی 31 میلیون و 400 هزار و کف قیمت نیز 6 میلیون تومان است و اگر مدرسه‌ای فعالیت کنکوری داشت، سقف شهریه‌های خود را می‌تواند 15 درصد افزایش دهد،این درحالی است که امکانات مدارس غیردولتی با یکدیگر متفاوت می‌باشد؛ طبیعتا شهریه‌ها نیز متفاوت است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش عنصر اصلی سندتحول بنیادین را معلم خواند وتصریح کرد: یکی از مهمترین ماموریت‌هایی که وزارتخانه طی 2 سال آینده دنبال می‌کند، توسعه کیفی این مدارس است که عده ای هم مخالف این هستند وکیفی‌سازی این دسته از مدارس را جزو اولویت‌های خود می‌دانیم و بیشترین تلاش را در جهت ارائه خدمات خوب وعالی داریم و پیگیر هستیم تا مدارس غیردولتی شناسنامه‌دار شوند و هویت یابند.

محمودزاده گفت: باید بهسازی مدارس و ارتقای صلاحیت حرفه‌ای و معلمی در این مدارس بررسی شود و در همین راستا 360 ساعت دوره آموزشی برای معلمان در نظر گرفتیم.

وی درادامه از 20 هزار موسسه آموزشی وپرورشی بامحوریت آموزش زبان و غیره در کشور خبر داد و بیان کرد: تداوم و استمرار انقلاب اسلامی نیازمند تربیت نیروی انسانی با روحیه جهادی است و مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب تعلیم و تربیت را رکن اصلی تحول سازی و نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه کشور می‌داند.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: به دنبال این هستیم که انسانی در تراز انقلاب اسلامی و حیات طیبه تربیت کنیم که زمینه سازی این تربیت باید در تمام مدارس کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ذی‌نفعان آموزش و پرورش انجام شود و مردمی سازی آموزش و پرورش و شفافیت از محورهای اصلی برنامه‌های دولت است ضمن اینکه تنها با حضور معلمان است که می‌توان ارزش‌های اسلامی را در جامعه بیش از پیش تقویت کرد.

محمودزاده افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران یکی از ارکان تربیتی ویکی از چهارمحور در حوزه آموزشی هستند که می‌توانند در رسیدن به اهداف، ترویج و تربیت دانش‌آموزان و آیندگان بسیار تاثیرگذار باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار