کد خبر: ۱۱۱۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۹ 07 July 2023

آب بندان ها فرصت گردشگری و محیط زیستی هستندآب بندان ها فرصت گردشگری و محیط زیستی هستندآب بندان ها فرصت گردشگری و محیط زیستی هستند

به گزارش تابناک گیلان احمد آقایی در حاشیه سفر رئیس کل دادگستردی استان گیلان به شهرستان لنگرود در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان، با اشاره به آخرین وضعیت آب بندان های این منطقه، اظهار کرد: آب بندان ۱۴ هکتاری ملاط با ورود دستگاه قضایی احیا شد.

وی اهمیت آب بندان ها و نقش آنها در ذخیره منابع آب مورد نیاز کشاورزی را یادآور شد و گفت: آب بندان ها محل های سنتی ذخیره آب برای کشاورزان هستند و موجب مدیریت آب های سطحی می شوند که در نتیجه جلوگیری از تخریب و فرسایش خاک را به دنبال دارد و بستری برای جذب گردشگر و رونق اقتصادی مردم منطقه است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، ضمن قدردانی اقدامات شهرداری در ساماندهی و زیباسازی محوطه آب بندان های منطقه، اضافه کرد: شاهد ورود دستگاه قضایی برای رسیدگی به وضعیت آب بندان بزرگ لنگرود نیز هستیم و هرچه سریع تر درباره پیمانکار آن تصمیم گیری می شود.

آقایی با تاکید بر لزوم احیای هرچه سریع تر این آب بندان ۴۲ هکتاری، عنوان کرد: آب بندان ها شاهکار گذشتگان ما در بخش ذخیره سازی آب بوده و امروز نیز می توان با احیای آنها مشکلات حوزه کشاورزی استان را کاهش داد لذا از همه ظرفیت ها برای حفاظت از آب بندان ها استفاده می کنیم.

وی آب بندان ها را جزو حقوق عامه دانست و بیان کرد: در مدت کوتاه باید زیرساخت های استفاده بهینه از این آب بندان ها فراهم شود.

معاون دادگستری گیلان با بیان اینکه آب بندان ها فرصت گردشگری و زیست محیطی هستند، اظهار کرد: از شهروندان نیز انتظار داریم که مسائل زیست محیطی پیرامون آب بندان ها را رعایت کنند و مانع از ریختن زباله در آنها شوند.

وی همچنین به پروژه بندر چاف و چمخاله استفاده کرد و یادآور شد: این پروژه از مطالبات مردم و جزو بیت المال بوده و لذا به زودی مورد بررسی قرار می گیرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار