کد خبر: ۱۱۱۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵ 26 June 2023

به گزارش تابناک مازندران ، عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد و کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری ایران ‌گفت:

" دام‌ها سالانه بیش از ۷۰۰ میلیون اصله نهال را در جنگل‌های هیرکانی در شمال کشور می‌خورند.

طبق قانون بهره‌برداری چوبی از جنگل‌های ایران از سال ۱۳۹۹ به بعد ممنوع شده است، اما به خاطر عدم تدوین طرح‌های جایگزین، چرای دام‌ها و دیگر بهره‌برداری‌های چوبی از این جنگل‌ها همچنان ادامه دارد."

جناب اقای عباسعلی نوبخت بنابه فرمایش شما:
بیش از 700 میلیون اصله نهال درخت جنگل های هیرکانی شمال را دام ها می خورند.
لطفا" بفرمایید: میلیاردها درخت چند ساله و چند ده ساله و بیش از یکصد سالهِ جنگل های هیرکانی شمال و دیگر جنگل های ایران را ظرف این چهار دهه کدامیک از جانورها خوردند؟ به چه نامی خوردند؟ با چه عنوانی خوردند و نابود کردند؟

جناب اقای نوبخت:
بهتر از هر کس می دانید که دامها نه زبان دارند که اعتراض بکنند، نه سازمان دارند، نه روزنامه و رسانه دارند، نه باند و مافیا دارند، نه پول دارند و نه اسلحه. ما ادم ها هرگاه خواستیم براحتی و بدون هیچ مانع و رادعی بر علیه انان سخن می گوییم و حتی کوچشان می دهیم و ذبحشان می کنیم. اما شهامت نداریم علیه همنوعان و هم کیشان و هم سلیقه های خود که جنگل ها را نابود کردند سخن برانیم و اقدامی بکنیم چون یا در منافع انان شریکیم یا از طرف انان بر کرسی قدرت تکیه می زنیم.

جناب اقای نوبخت: هزاران سال حیوانات وحشی و دام ها در جنگل ها و مراتع بودند چریدند و زیستند. با همدیگر تعامل داشتند اما جنگل ها و مراتع نه تنها ویران نمی شد بلکه سرسبزتر از گذشته و ماندگارتر می شد. همینکه دست مای بشر در جنگل ها و مراتع وارد شد چنان چریدیم که در تاریخ بی سابقه بود به بهانه ابادکردن چنان ویران کردیم که غیر قابل تصور است. چنان ... چنان ... چنان ... .!!!؟؟؟

شما را به وجدان و ایمان مدعایتان سوگند می دهم که برای ما مردم ایران بطور شفاف و ریز بگویید: " کدام جانورها؛ درختان تنومند و چندین سالهِ جنگل های ایران را خوردند و می خورند؟" تا مردم شریف ایران هم در جریان باشند هم تحت تاثیر تبلیغات بیگانگان قرار نگیرند.
سپاس از پاسخ شفافتان

گر خطا گفتیم اصلاحش تو کن
مصلحی تو ای تو سلطان سخُن
 روح اله صالحی. 4. 4. 1402

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار