کد خبر: ۱۱۱۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸ 13 June 2023

به گزارش تابناک گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی به مناسبت هفته محیط زیست ، با قدردانی از زحمات نیرو‌های حفاظت محیط زیست در حفظ زیست بوم ، گفت: طبیعت گیلان به دلیل جاذبه‌های خود به زیست بوم بسیاری از پرندگان و جانوران مهاجر مبدل شده که اگر حتی یکی از این زنجیره‌های زیست بوم دچار مشکل شود ممکن است آن جانوار یا پرنده دیگر به این استان مهاجرت نکنند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم حفظ و احیای محیط زیست استان و تالاب بین المللی انزلی برای آیندگان ، افزود : باید از مواهب طبیعی گیلان مانند جنگل، محیط زیست و سواحل حراست کنیم تا بتوانیم آن‌ها را به نسل‌های بعد بسپاریم.

دکتر اسدالله عباسی با اشاره به نقش گونه‌های مختلف گیاهی و جانواری در جذب گردشگر در گیلان ، افزود : بسیاری از گردشگران برای بازدید از گونه‌های مختلف گیاهی، جانواری و تالاب بین المللی انزلی، امیر کلایه و سوستان به گیلان سفر می‌کنند که این امر نشانگر نقش محیط زیست در جذب گردشگر و توسعه استان است.

وی با بیان اینکه احیای ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود دغدغه مهم دولت در گیلان است، گفت: برای حفظ سلامت جامعه تصفیه خانه زندان لاکان و بیمارستان‌ها ساخته شد و عملیات تکمیل تصفیه خانه شهر رشت هم از طریق تهاتر نفت انجام شد.

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت استفاده از محیط زیست و تالاب بین المللی انزلی در اقتصاد گیلان و برنامه دولت برای این امر ، گفت: محیط زیست و تالاب بین المللی انزلی باید برای گیلان یک فرصت رشد اقتصادی ، ایجاد اشتغال و جذب گردشگر باشد.

استاندار گیلان همچنین از نمایشگاه زیستگاه بوم اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان بازدید کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار