کد خبر: ۱۱۰۴۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۹ 12 May 2023

تابناک/گیلان استاندار گیلان درخصوص توسعه اقتصاد دریامحور؛ از بهره برداری از بندر چمخاله خبر داد و گفت: این بندر منحصر به فرد اختصاص به اقتصاد گردشگری دارد و سازمان بنادر و دریانوردی ۴۰۰ میلیارد تومان تاکنون سرمایه گذاری کرده و تا مردادماه این ساحل به سرمایه گذاران بخش خصوصی تحویل داده می‌شود بگزارش خبرنگارخبرگزاری تابناک گیلان
اسدالله عباسی امروز در حاشیه بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از مجتمع بندری انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنادر انزلی، آستارا، کاسپین و چمخاله هرکدام ظرفیت های خاص خود را در بخش های گردشگری، تجارت، واردات و صادرات و ترانزیت کالا دارند که این ظرفیت ها در حال رونق هستند.

وی با بیان اینکه افق آینده را در اقتصاد دریامحور دریای خزر روشن می بینم، افزود: در مجتمع بندری انزلی در بخش سیلوها، ظرفیت انبارها و تخلیه کالاها در جهت جلوگیری از رسوب کالا اقدامات خوبی انجام شده و از جمله نقاط مثبت بندر انزلی است.

استاندار گیلان با اشاره به مسئله کاهش و عقب نشینی ۱.۵ متری آب دریای خزر تصریح کرد: آبخیزداری، جلوگیری از رسوب و ورود آلودگی ها به تالاب همچنین لایروبی تالاب با هدف ایجاد توازن در آب تالاب که به علت شیب کاهش یافته، مورد توجه جدی قرار دارد.

عباسی به اجماع همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در جهت افزایش ظرفیت بنادر استان اشاره و تاکید کرد: آمادگی داریم تسهیلات مورد نیاز دستگاه ها و بخش های خصوصی که می خواهند سرمایه گذاری کنند را در اختیار آنها بگذاریم و با همپوشانی همه ظرفیت‌ها و دستگاه ها شاهد تحقق اهداف این حوزه باشیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمان اتصال انزلی به راه آهن سراسری، عنوان کرد: اولویت اول ما در بحث ریل رشت به کاسپین است لذا برای سرعت بخشیدن به امور زمینی در کنار خط ریلی راه آهن طبق تفاهم‌نامه بین گمرک، سازمان بنادر و دریانوردی و راه آهن ۵۰ هکتار زمین مورد نیاز را خریداری و آماده کنند که بسیاری از کالاها را از آن طریق نقل و انتقال دهند.

استاندار گیلان افزود: زمانی که خط ریل سراسری به اینجا متصل شود، در سرعت بارگیری و انتقال کالا به سراسر کشور و بالعکس می توانیم سطح زمان را کاهش دهیم که در کاهش هزینه ها نیز بسیار حائز اهمیت است.

عباسی درخصوص توسعه اقتصاد دریا محور نیز یادآور شد: یکی از کارهایی که برای بار اول اتفاق می افتد بهره برداری از بندر چمخاله است که این بندر منحصر به فرد اختصاص به اقتصاد گردشگری دارد و سازمان بنادر و دریانوردی ۴۰۰ میلیارد تومان تاکنون سرمایه گذاری کرده است و تا مردادماه این ساحل به سرمایه گذاران بخش خصوصی تحویل داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ترانزیت کالا نیز اگرچه نسبت به سال گذشته حدود ۳۵۰ درصد افزایش یافته اما نسبت به ظرفیت موجود هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم و لذا افق دو سال آینده را بسیار خوب می بینیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار