اختصاص بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به تصفیه خانه شهر صنعتی رشت
کد خبر: ۱۱۰۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶ 10 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی گفت : با تلاش‌های انجام شده ، ۱۴۰ میلیارد تومان از صندوق حمایت محیط زیست و ۲۵۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شهرصنعتی رشت به تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت اختصاص خواهد یافت.

وی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود را از عوامل ایجاد آلودگی در تالاب بین المللی انزلی عنوان کرد و افزود: رئیس جمهور با حضور در مناطق حاشیه نشین شهر رشت دستور ویژه‌ای را برای رفع آلودگی این ۲ رودخانه صادر کرد و منشاء آلودگی‌های این رودخانه‌ها شناسایی شده است.

استاندار گیلان در این دیدار از سازمان محیط زیست کشور درخواست کرد برای تخصیص اعتبار تعیین شده‌ی تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت از صندوق ملی محیط زیست کشور اقدامات لازم را انجام دهند.

دکتر اسدالله عباسی افزود: اجرای دُرُست طرح‌های هادی به مهاجرت معکوس از شهر به روستا منجر می‌شود، ولی در برخی از روستا‌های گیلان تداخل در مناطق چهارگانه محیط زیست وجود دارد که باید با پیگیری‌های مستمر برطرف شود.

وی با اشاره به نقش تکمیلی پروژه‌های عمرانی به ویژه کریدور شمال - جنوب در ایجاد اشتغال در گیلان ، اضافه کرد: در اجرای برخی از پروژه‌های عمرانی در این استان از جمله راه آهن رشت به شهر مرزی آستارا با موانع محیط زیستی مواجه هستیم که مسوولان این سازمان برای رفع این موانع باید اقدام کنند.

معاون سازمان محیط زیست کشور نیز در این دیدار با تاکید بر رفع دغدغه‌های مردم گیلان به ویژه رفع آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود، گفت: این ۲ رودخانه از سرمایه‌های ملی محیط زیست و کشورهستند و طبق دستور رئیس جمهور، سازمان محیط زیست از هیچ تلاشی برای رفع کامل آلودگی آن‌ها دریغ نخواهد کرد.

مهران برادران نصیری با اشاره به برنامه راهبردی دولت برای حل معضل پسماند سراوان ، افزود : پسماند سراوان به یک ابر چالش در گیلان تبدیل شده بود که با اقدامات موثر استاندار و همکاری سازمان محیط زیست تاکنون بخش قابل توجه‌ای از این بحران برطرف شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار