فرماندار رضوانشهر: والدین و فرهنگیان از مهم‌ترین الگوهای دانش‌آموزان در انتخاب نوع پوشش هستند.
کد خبر: ۱۱۰۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸ 17 April 2023

فرماندار رضوانشهر در نشست با مدیران و معلمین مدرسه دخترانه حضرت فاطمه الزهرا(س) گفت: لازمه حفظ حجاب در جامعه، نهادینه کردن و به باور تبدیل‌شدن این اصل در میان جوانان و دانش‌آموزان است که والدین و فرهنگیان از مهم‌ترین الگوهای دانش‌آموزان در انتخاب نوع پوشش هستند.

به گزارش خبرگزاری تابناک گیلان از رضوانشهر، امروز دوشنبه بیست وهشتم فروردین مهندس سید نادر صفوی میرمحله برابر مصوبه شورای آموزش و پرورش شهرستان با حضور در مدرسه دخترانه فاطمه الزهرا(س) طی نشستی با مدیران و معلمین این مدرسه ضمن بررسی مسائل و مشکلات اداری و آموزشی، نقش مدیران و معلمان مدارس را در بحث حجاب و عفاف تاثیر گذار دانست و افزود: دانش‌آموزان و مدیران مدارس نقش مهمی در اعتلای فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه دارند.

وی افزود: بنیان خانواده ها و حجاب بانوان از سوی دشمن مورد حمله و هجمه وسیع قرار گرفته است، که دانش آموزان و فرهنگیان بیش از سایر گروه‌ها درگیر آسیب های ناشی از کشف حجاب هستند، لذا نقش آموزش و پرورش در این خصوص مهم است.

فرماندار رضوانشهر گفت: حجاب تنها یک دستورالعمل دینی و وظیفه شرعی برای زن مسلمان نیست، بلکه از ضرورت های اجتماعی جوامع انسانی است که با وجود آن منافع و تأثیرات بسزایی در جامعه دارد و عدم رعایت آن زیان ها و آثار مخربی در فرهنگ عمومی اجتماع، اقتصاد و سیاست بر جای می گذارد.

سید نادر صفوی میرمحله در ادامه بر تولید محتواهای آموزشی و فرهنگی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و آموزش خانواده با محوریت موضوع عفاف و حجاب و گفتمان سازی و به دنبال آن فرهنگ سازی در سطوح مختلف آموزش و پرورش از سوی مدیران مدارس شهرستان تاکید کرد.

وی در ادامه بر تبیین موضوعات عفاف و حجاب از سوی معلمین برای دانش آموزان تاکید کرد و گفت: لازمه حفظ حجاب در جامعه، نهادینه کردن و به باور تبدیل‌شدن این اصل در میان جوانان و دانش‌آموزان است که والدین و فرهنگیان از مهم‌ترین الگوهای دانش‌آموزان در انتخاب نوع پوشش هستند؛ چون باورهای دینی از جمله عفاف و حجاب در خانواده شکل می‌گیرد و در مدرسه استمرار می‌یابد و برهمین اساس خانواده و مدرسه باید مرکز توجه فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار