معاون مرکز توسعه نوغانداری کشور:
کد خبر: ۱۱۰۱۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷ 17 April 2023

 به گزارش تابناک گیلان معاون مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: پیش بینی می کنیم امسال در سطح کشور ۴۸ هزار جعبه تخم نوغان را توزیع کنیم و نیازسنجی های لازم از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان ها انجام شده است.

مجید فرزانه، با اشاره به آغاز توزیع تخم نوغان در استان های گرمسیر کشور، اظهار کرد: توزیع تخم نوغان در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، یزد و بوشهر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه توزیع تخم نوغان یک ماه ادامه دارد، افزود: پیش بینی می کنیم امسال در سطح کشور ۴۸ هزار جعبه تخم نوغان را توزیع کنیم و نیازسنجی های لازم از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان ها انجام شده است.

معاون مرکز توسعه نوغانداری کشور در گفت وگوی با خبرانلاین گیلان حجم تولیدی مد نظر پیله تر ابریشم در سال جاری براساس تخم نوغان توزیع شده را ۱۸۰۰ تن در کشور دانست و اضافه کرد: توزیع تخم نوغان در گیلان طبق برنامه ریزی های انجام گرفته از ۴ اردیبهشت ماه آغاز می شود.

فرزانه با بیان اینکه توزیع تخم نوغان در شهرستان ها با همکاری سازمان جهاد کشاورزی خواهد بود، گفت: در هشت شهرستان لاهیجان، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، صومعه سرا، لنگرود، شفت و فومن و ۱۱ شعبه اقدام به توزیع تخم نوغان خواهیم کرد.

وی از کشاورزان خواست همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۷ جهت دریافت به این شعبه ها مراجعه کنند و متذکر شد: توزیع تخم نوغان در سایر شهرستان ها با هماهنگی جهاد کشاورزی و در ساعات اداری خواهد بود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار