دیدار استاندار گیلان با استاندار آستراخان روسیه؛
کد خبر: ۱۰۹۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹ 08 April 2023

دیدار استاندار گیلان با استاندار آستراخان روسیه؛دیدار استاندار گیلان با استاندار آستراخان روسیه؛دیدار استاندار گیلان با استاندار آستراخان روسیه؛دیدار استاندار گیلان با استاندار آستراخان روسیه؛دیدار استاندار گیلان با استاندار آستراخان روسیه؛

دکتر اسدالله عباسی در دیدار با استاندار آستراخان روسیه در رشت گفت: آستراخان به عنوان دروازه تجارت روسیه محسوب می‌شود و گیلان هم می‌تواند استان تعیین کننده‌ای در توسعه همه جانبه روابط با این کشور محسوب شود.

وی با اشاره به ارتباط طولانی و قدیمی گیلان و روسیه و آمادگی برای گسترش روابط تجاری با آستراخان ، افزود: ما علاقمندیم برای گسترش و توسعه ارتباطات، هیات‌های تجاری را افزایش داده و از نمایشگاه بندر انزلی برای توسعه روابط با روسیه و آستراخان استفاده کنیم تا توانمندی‌های کشور و استان ما بیشتر شناخته شود.

استاندار گیلان همچنین خواستار برطرف شدن برخی مشکلات در مسیر کشتیرانی بین ۲ طرف شد و ابراز امیدواری کرد: خط هوایی بین ۲ استان هم فعال‌تر از گذشته به کار خود ادامه دهد.

استاندار آستراخان روسیه هم در این دیدار گفت : با وجود ۲ بندر در این استان ، حجم گردش کالا در آستراخان ۱۶ میلیون تن در سال است.

ایگور بابوشکین با اشاره به جشنواره بین المللی موسیقی کلاسیک در این استان، افزود: از همه کشور‌های حاشیه دریای خزر دعوت می‌کنیم در این جشنواره شرکت و فرهنگ خود را در یک روز معرفی کنند.

وی همچنین از همایش رسانه‌ای سخنرانی سیاستمداران و دیپلمات‌ها در استان آستراخان روسیه خبر داد و گفت: از نمایندگان ایران هم دعوت می‌کنیم تا در این رویداد مهم شرکت کنند.

استاندار آستراخان روسیه با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی استاندار گیلان گفت: این موارد پیگیری خواهد شد تا هرچه زودتر برطرف شود.

ایگور بابوشکین در خاتمه از استاندار گیلان دعوت کرد تا به آستراخان روسیه سفر کند تا روابط اقتصادی و تجاری ۲ استان افزایش یابد.

ایگور بابوشکین استاندار آستراخان روسیه در پایان این دیدار به همراه دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان از نمایشگاه عکس «کاسپین، دریای دوستی» بازدید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار