کد خبر: ۱۰۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳ 11 October 2015
میرشمس مومنی‌زاده، فرماندار فومنامروز(19مهر) در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: بر اساس آمار وزارت کشور وضعیت موجود اجتماعی و فرهنگی در جامعه رضایت بخش نیست.

 

وی با بیان اینکه مسائل حاشیه‌نشینی، بیکاری، اعتیاد، طلاق و زندان، آسیب‌ها و ناهنجاری‌هایی را در سطح کشور به وجود می‌آورد، افزود:مشکلات معیشتی و اقتصادی بسیاری از خانوارهای روستایی و شهری را تحت تاثیر قرار داده است.

 

فرماندار فومن با بیان اینکه دولت موظف است در زمینه اجتماعی و فرهنگی فعالیت‌هایی را انجام دهند، گفت: فرهنگی غلطی که در بین ما وجود دارد این است که رئیس جمهور و هیئت وزیران را دولت می‌دانیم در حالی که دولت در شهرستان فومن یعنی همه ادارت و نهادهای دولتی که خدمت می‌کنند.

 

مومنی‌زاده با بیان اینکه مسئولان ادارات باید افق دید خود را بالا ببرند، تصریح کرد: رئیس اداره‌ای که این افق دید را نداشته باشه در راستای وظایف خود به دنبال انجام کار بزرگ و  تحول آفرین و به جا گذاشتن اثرات ماندگار از خود نباشد یک رئیس اداره شایسته در دولت تدبیر و امید نیست.

 

وی با بیان اینکه رئیسی که دچار روزمرگی شود و در اداره وقتی را صرف امضای چهار نامه کند، این رئیس اداره شایسته نیست، خاطرنشان کرد: اگر این وضعیت فرهنگی و اجتماعی متحول شود باید نگاه مدیران نگاهی بلند و عمیق باشد و از روزمرگی اجتناب کند.

 

فرماندار فومن با بیان اینکه طبق شعار رئیس جمهور سانتیفیوژ باید بچرخد و چرخ زندگی مردم هم باید بچرخد، اظهار کرد: در عرصه داخلی باید دارای ثبات سیاسی و در عرصه خارجی باید مسائل دیپلماسی را حل کنیم.

 

مومنی‌زاده با بیان اینکه دولت در عرصه سیاسی در داخل کشور ثبات و آرامش ایجاد کرد، افزود: تصور برخی از ما این است که همه باید یک نوع فکر کنند در صورتی که اساس آفرینش خداوند بر تنوع و تفاوت است.

 

وی گفت: در سال همدلی و همزبانی باید کمک کنیم همه افرادی که معاند و مخالف نظام نیستند و در چهارچوب این نظام خدمت می‌کنند در راستای توسعه و رشد و تعالی کشور تلاش کنند.

 

فرماندار فومن با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در حوزه سیاست داخلی با عقلانیت و با گفتار درست و پرهیز از حزب گرایی این فضا را در کشور ایجاد کرد، تصریح کرد: در سیاست خارجی هم با توجه به موفقیت بزرگی که تحت نظارت مستقیم مقام معظم رهبری است در عرصه بین المللی هم به ثبات سیاسی رسیدیم و روابط ما توسعه پیدا کرد.

 

مومنی‌زاده با بیان اینکه ایجاد آرامش و ثبات اقتصادی از دیگر کارهای قابل تحسین دولت تدبیر و امید است، خاطرنشان کرد: براساس چشم انداز سند بیست ساله نظام جمهوری اسلامی برنامه تنظیم شده این بود که سالانه با رشد هشت درصد حرکت کنیم و رشد اقتصادی ما منفی پنج درصد بود که به مثبت سه درصد رسید.

 

وی با بیان اینکه خدمات بیمه همگانی در حد گسترده‌ای توسعه پیدا کرد، اظهار کرد: با بیان اینکه پنج درصد از مردم در خدمات درمانی هزینه پرداخت می‌کنند که این امر خدمت بزرگیست که دولت در حق مردم انجام داده است.

 

فرماندار فومن با بیان اینکه توسعه دولت الکترونیک، محرومیت زدایی از روستاها، از خدمات دولت تدبیر وامید است، افزود: گازرسانی به 63 روستا و آسفالت بیش از 60 کیلومتر از راه‌های روستایی از جمله برنامه‌های دولت در شهرستان فومن است.

 

مومنی‌زاده با بیان اینکه 6 روستای فومن ازآب آشامیدنی سالم برخوردار شدند و 16 روستا با اعتبار چهار میلیارد تومان در دست اجرا است، گفت: آب شهر فومن با پنج میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است که با حضور یک مسئول ملی افتتاح می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در هفته دولت 31 میلیارد پروژه افتتاح شد، تصریح کرد: چندبرابر این پروژه ها در دهه فجر افتتاح می‌شود و باید قدر خدمات دولت را قدر بدانیم.

 

فرماندار فومن با بیان اینکه از لزومات هر جامعه‌ای نقد منصفانه است، خاطرنشان کرد: افراد باید از نقد مغرضانه و توهین و تهمت خودداری کنند.

 

مومنی‌زاده با بیان اینکه بیش از 19 میلیارد تومان در کمیته برنامه‌ریزی بودجه توزیع شده است، اظهار کرد: انتظار می‌رود مسئولان در راستای اجرای پروژه‌ها نهایت تلاش خود را انجام دهند.

 

وی با اشاره به انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، افزود: امور عمومی کشور با اتکا به آرا عمومی اداره می‌شود که این موضوع از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

فرماندار فومن گفت: اهمیت و جایگاه این انتخابات برای همه روشن است، انتخابات مجلس خبرگان رهبری که از جمله اختیارات آن تعیین رهبر و نظارت بر عملکرد رهبر است که نشان دهنده اهمیت این انتخابات و مجلس خبرگان است.

 

مومنی زاده با بیان اینکه از سه ماه پیش ستاد انتخابات تشکیل شده و امور پیگیری می‌شود، تصریح کرد: در ارتباط با برگزاری انتخابات سه اصل مشارکت حداکثری، قانون و اصل بی طرفی بسیار مهم است.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات سبب افزایش اقتدار، مقبولیت و مشروعیت نظام، تاثیر در عرصه‌های بین‌المللی، تقویت پشتوانه نظام در عرصه بین‌المللی است.

 

فرماندار فومن با بیان اینکه همه کارهای ما باید بر مبنا و چهارچوب قانون باشد، اظهار کرد: معیار ما باید قانون باشد و هرجا اعتراض و شبهه‌ای به وجود آید قانون وجود دارد.

 

مومنی‌زاده با بیان اینکه مسئله انتخابات شوخی بردار نیست، افزود: در اجرای قانون قاطع و محکم هستیم و با کمال تواضع با همه برخورد می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه در برگزاری انتخابات عوامل اجرایی فرمانداری کاملا بی‌طرف هستند، گفت: تسلیم نظر و رای مردم هستیم و ما فقط بستر را برای رای دادن مردم ایجاد می‌کنیم.

 

فرماندار فومن با بیان اینکه کارکنان ادارات می‌توانند در ساعات غیراداری و در روزهای تعطیل به نفع کاندیدایی فعالیت کنند، تصریح کرد: روسا حق ندارند از امکانات دولتی و عمومی برای تبلیغ در انتخابات استفاده کنند که در این صورت با کارمند اداره برخورد می‌شود و مسئول نظر و رأی خود را در کار اجرایی دخالت ندهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار