کد خبر: ۱۰۹۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴ 11 October 2015
رشت -ایرنا - شهردار لاهیجان از آغاز مرحله نخست اجرای طرح جمع آوری متکدیان در این شهر گردشگری خبر داد و گفت: این طرح تا برقراری وضعیت مطلوب و امنیت شهروندان تداوم می یابد.

سعید آگشته روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به موقعیت گردشگری این شهر وضعیت کنونی را در شان مردم این شهر ندانست و گفت: به همین منظور و برای خروج از وضعیت فعلی طرح جمع آوری متکدیان در این شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
وی افزود: جمع آوری متکدیان از سطح شهر بر اساس برنامه پیش بینی شده و با نظارت های مستمر اجرایی شده است.
شهردار لاهیجان با بیان اینکه این طرح از روز گذشته آغاز و همچنان استمرار خواهد داشت، اظهار کرد: در مرحله نخست این طرح تعداد هشت نفر از متکدیان که مهاجر بودند، از سوی واحد بهداشت محیط و خدمات شهری شهرداری با هماهنگی های بعمل آمده با دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی جمع آوری و در اختیار سازمان های مسئول قرار گرفتند.
وی ساماندهی امور متکدیان را وظیفه همه ارگان های مدیریتی از جمله مدیریت شهری دانست و بیان کرد: فرهنگ سازی مهمترین و عمده ترین اقدامی است که برای رفع متکدیان باید صورت گیرد.
شهردار لاهیجان با بیان اینکه، اجرای طرح ساماندهی متکدیان نقش بسزایی در رفع این معضل اجتماعی ایفا می کند، افزود: اجرای این طرح علاوه بر ایجاد امنیت شهروندان و تسهیل در رفت و آمد شهروندان موجب پاکسازی و هر چه زیبا تر شدن چهره شهر می شود.
وی با یادآوری اینکه لاهیجان یک شهرستان نمونه گردشگری گیلان و ایران به شمار می آید و هر ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران و میهمان داخلی و خارجی است حضور متکدیان را در این شهر زیبنده ندانست و گفت: تا جمع آوری کامل متکدیان این طرح با قوت و قدرت ادامه خواهد داشت که این امر با استقبال شهروندان لاهیجانی همراه بوده است.
وی گفت: شهروندان لاهیجان مدت ها بود که نسبت به حضور متکدیانی مهاجر از دیگر استان های کشور در شهر گردشگری لاهیجان نگران بودند و تیم مدیریت شهری برای آرامش بخشی به شهروندان با دیگر دستگاه ها هماهنگی کرد تا نسبت به جمع آوری متکدیان اقدام شود.
شهرستان لاهیجان در شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار