کد خبر: ۱۰۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ 10 October 2015
به گزارش خزر، اظهارات مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در خصوص انتقال داماش به شهرداری رشت بار دیگر اخبار تیم محبوب مرکز استان را به سوژه داغ رسانه ها تبدیل کرد. 
این امر اما موافقان و مخالفانی هم داشت. موافقان معتقد به آن بودند که بازگشت داماش به دامان شهرداری به نوعی بازگشت این تیم محبوب به اصل خود است و می تواند زمینه ساز موفقیت های این تیم در سال های دور باشد. 

مخالفان اما به دو عامل اساسی استناد می کردند و این انتقال را نوعی از چاله درآمدن و به چاه افتادن می خواندند. اول اینکه شورای چهارم را شاید بتوان بی ثبات ترین شورا در تاریخ شهرداری رشت نامید و این بی ثباتی می تواند ضربه مهلکی بر پیکره نیمه جان داماش وارد کند، دوم هم اینکه شهرداری همین حالا هم در پرداخت حقوق به موقع پرسنل خود با مشکلات اساسی روبرو است و نمی تواند از عهده مخارج تیمی همچون داماش برآید.

حضور برخی از اعضای شورای شهر بر سر تمرینات داماش اما نشان از آن داشت که زور موافقان بر مخالفان چربیده است و به زودی باید داماش شهر باران را با پیراهن هایی مزین به آرم و نماد شهرداری رشت در مسابقات ببینیم اما اظهارات اخیر شهردار پس از حضور در تحریریه یکی از سایت های خبری، شاید آب سردی بر آتش مشتاقان انتقال داماش بود. هر چند عدم حضور شهردار رشت در کنار اعضای شورا بر سر تمرینات شورا در همان زمان هم تا حدود زیادی سوال برانگیز بود.

ثابت قدم به صراحت انتقال داماش به شهرداری را غیرعقلانی می خواند و می گوید: "به نظر بنده شرایط انتقال این تیم فعلا در شهرداری شهر رشت چندان فراهم نیست و باشگاه داری هزینه های فراوانی دارد و منابع مانیز محدود است و اینکار از لحاظ عقلانی صحیح نیست ولی از لحاظ احساسی و موقتی شاید صحیح باشد."(اینجا را بخوایند)

این اظهارات ثابت قدم در حالی مطرح می شود که سایت خزراسپورت امروز از قول رئیس هیات فوتبال استان گیلان خبر از نامه درخواست شهردار رشت مبنی بر تعیین قیمت و شرایط واگذاری داماش می دهد و از قول الماسخاله می نویسد که وی روز چهارشنبه جواب نامه شهردار را هم داده است. (اینجا را بخوانید)

الماسخاله حتی می گوید که شهردار رشت در مسیر انتقال داماش به شهرداری همراهی خوبی داشته است.

با این حال مشخص نیست چرا شهردار رشت که از سویی معتقد است انتقال داماش به شهرداری یک کار غیرعقلانی و احساسی است، از سوی دیگر از هیات فوتبال استان گیلان درخواست می کند تا شرایط انتقال باشگاه را مشخص نماید؟! 

حتی اگر بپذیریم شهرداری بنا به اظهارات ثابت قدم، قصد دارد به صورت موقتی سرپرستی داماش و تامین هزینه های آن را بر عهده گیرد، باز هم نباید از این نکته غافل ماند که شرایط امروز داماش نیاز به یک مسکن کوتاه مدت ندارد بلکه مشکلات داماش باید به صورت اساسی و ریشه ای حل شود و لذا از شهرداری رشت که شهردار آن انتقال داماش را آن هم زمانی که به اصطلاح هنوز " نه به بار و نه به دار" است غیرعقلانی می خواند، نمی توان انتظار کمک چندانی داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار