تابناک هفته
بسته ویژه خبری تابناک خوزستان با عنوان "تابناک هفته" در آخرین روز هر هفته به بازخوانی اخبار منتشر شده توسط تحریریه خواهد پرداخت.
کد خبر: ۱۰۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳ 09 October 2015
** عبدالحسن مقتدایی: فعلاً استاندار می مانم

استاندار خوزستان در جلسه شورای اداری استان، به ارسال نامه محرمانه 4 ماه قبل خود به وزیر کشور دررخصوص معرفی جایگزین وی به دولت اشاره کرد و گفت: با وجود ارسال این نامه، به بنده اعلام شد که باید در این منصب به کار خود ادامه بدهم. (جزئیات بیشتر)


**متناسب نبودن تحصیلات فارغ التحصیلان با شرایط و نیازهای استان

هوشمند صفایی گفت: با وجود این اقدامات در استان با پدیده ای ناخوشایند مواجه شدیم و آن آموزش ندادن به نیروها متناسب با کار آنان توسط مراکز عالی است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد: عموماً کسانی که در استان از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند به دلیل مطابق نبودن رشته تحصیلی آنان با شرایط استان، فاقد بازار کار هستند.

صفایی افزود: بعضی از افراد جویای کار که ثبت نام کرده اند عموماً فاقد هرگونه مهارتی هستند.

وی در رابطه با پروژه بیدبلند گفت: در این پروژه حدود ۳ هزار نیرو نیاز است که در بهبهان چنین نیروهایی وجود ندارد و مدارک موجود با بازار کار متناسب نیست و همین امر دلیل جذب نیروی غیربومی می شود. (جرئیات بیشتر)


**اصلاح محور ترافیکی غیزانیه-باغملک در حال اتمام است

احمد سیاحی معاون عمرانی استانداری خوزستان در خصوص آخرین وضعیت جاده اهواز-باغملک به خبرنگار تابناک خوزستان گفت: قسمتی از این جاده یعنی غیزانیه تا باغملک در حال اتمام است و نهایتاً ایذه - دهدز انجام خواهد شد.

سیاحی افزود: با بررسی های صورت گرفته در این محور بیشترین مشکلات در بخش مرکزی آن به طول 76 کیلومتر در مسیر قبل از باغملک تا ایذه است که مناقصه 12 کیلومتر ابتدایی آن انجام شده است. (جرئیات بیشتر)


**کارهای بزرگ بختیاری ها در مشروطه/ هشدار نسبت به حمله لشکر فرهنگی دشمن/ مفاهیم ارزشی باید زنده بماند

رهبرانقلاب اسلامی در دیدار با مسولان ستاد بزرگداشت شهدای بختیاری فرمودند: لشکر فرهنگی دشمن و لشکر سیاسی دشمن با همه‌ی ابزارهایی که برایشان ممکن بوده، حمله کرده‌اند به ما برای سست کردن اعتقادات دینی ما، سست کردن اعتقادات سیاسی ما، تقویت نارضایی‌ها در داخل کشور، جذب جوانها بخصوص جوانهای فعّال و اثرگذار (جزئیات بیشتر)


**افزایش مراکز فست فود فروشی در اهواز/ اینجا سرطان به فروش می رسد

در سالهای اخیر تعداد تعداد فست فود فروشی ها در اهواز به نحو چشمگیری افزایش یافته است و در حال حاضر مناطقی مانند کیانپارس، زیتون کارمندی، گلستان و... مملو از مراکز فروش فست فود است. این موضوع نگرانی کارشناسان بهداشت و تغذیه را به دنبال داشته است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، مصرف فست فودها باعث افزایش 3 برابری سرطان روده در کشور شده است. ضمن آنکه نقش فست فودها در افزایش احتمال ابتلا به سرطان معده نیز مورد تاکید کارشناسان است. (جزئیات بیشتر)


**استیضاح رای نیاورد/ خبری از نمایندگان خوزستان نبود

در حالی که استیضاح عباس آحوندی وزیر راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی در حال انجام است، نامی از نمایندگان خوزستان در لیست موافقین و مخالفین استیضاح وجود ندارد.

با این وجود و در حالی که بسیاری از راه های استان دارای مشکلات اساسی هستند و طرح مسکن مهر در خوزستان نیز مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است در صحنه استیضاح وزیر راه خبری از نمایندگان خوزستان نیست. (جزئیات بیشتر)



**تعداد اعضای شورای شهر اهواز کاهش یافت

بر اساس مصوبه مجلس تعداد اعضای اصلی و علی‌البدل شوراهای شهر کاهش می یابد. تعداد اعضای اصلی شورای شهر اهواز طبق مصوبه جدید مجلس، از دور آینده 13 نفر خواهد بود. (جزئیات بیشتر)



**اعتبارات ملی مقابله با ریزگردها پرداخت نشده است

احمدرضا لاهیجان زاده با بیان اینکه تا امروز هیچگونه اعتبار ملی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای کنترل و مهار ریزگردها در حوضه محیط زیست تخصیص نیافته است،گفت: طبق مصوبه ارائه شده در اسفندماه ۹۲ که شامل دو بخش اقدامات مدریتی و استانی و وظایف در بُعد ملی می باشد، یکی از اقدامات سازمان محیط زیست استان با وجود پیش بینی نشدن اعتبارات برای انجام آن، شناسایی کانون های ریزگردها بوده است.(جزئیات بیشتر)



**کارون همچنان مقصد فاضلاب شهری و کشاورزی است

در حالی که ورود فاضلاب های شهری و پساب های کشاورزی و صنعتی روز به روز وضعیت رودخانه کارون را بغرنج تر می کند معاون عمرانی استاندار خوزستان از بدهی 670میلیارد تومانی شرکت آب و فاضلاب خوزستان خبر می دهد.

احمد سیاحی معاون عمرانی استاندار خوزستان تاکید کرد: باید یک بسته حل مشکلات آب و فاضلاب خوزستان تهیه شود اما تا زمانی که این بدهی ها وجود داشته باشند نمی توان کاری انجام داد.(جزئیات بیشتر)



**نمایندگان خوزستانی موافق و مخالف تصویب دو فوریت طرح برجام در مجلس

پس از قرائت گزارش کمیسیون ویژه برجام طرح دو فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام در صحن علنی مجلس مطرح شد ولی 159رأی موافق‌ 62 مخالف‌ و 10 رأی ممتنع از مجموع 247 رأی، دو فوریت این طرح بتصویب مجلس نرسید.
اسماعیل جلیلی نماینده مسجدسلیمان یکی از موافقین تصویب دو فوریت این طرح بود. (جزئیات بیشتر)


**استاندار نرسید، معاونان آمدند، بیشتر مدیران کل غایب بودند

سومین نشست دولت پاسخگو و اصحاب رسانه در مجتمع فرهنگی رفاهی نفت (نیوساید) اهواز برگزار شد.

اگرچه به گفته مسئولان روابط عمومی استانداری خوزستان، از همه مدیران کل استانی برای حضور در این نشست دعوت شده بود اما تنها چند تن از مدیران استان در این نشست حاضر شدند. با این وجود سه تن از معاونین استاندار و برخی مدیران کل استانداری در این جلسه به پرسش های خبرنگاران پاسخ گفتند. (جزئیات بیشتر)



** 300 سازمان مردم نهاد در خوزستان فعال است
فرج الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در استانداری بحث افزایش تعداد این تشکل ها و فعالیت مجدد تشکل های غیرفعال مطرح شد که پس از آن تا این لحظه این تعداد به 300 تشکل فعال مردم نهاد افزایش یافته است . (جزئیات بیشتر)



**هورالعظیم وضعیت مطلوبی ندارد

معاون مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان درباره آخرین وضعیت تالاب های استان گفت: تالاب شادگان به حمدالله وضعیت خوبی دارد اما تالاب هورالعظیم به دلیل خشک کردن مناطق آبی آن برای استخراج نفت، وضعیت مطلوبی ندارد.(جزئیات بیشتر)



**طرح بزرگ اطعام ۱۴ هزار نفری در روز عید غدیرخم برگزار شد


این طرح که سال های گذشته از سوی هیات روضه الزهرا اهواز و با نام اطعام ۱۴۰۰۰ نفری ضیافت علوی برگزار می شد، امسال در چندین نقطه شهرستان اهواز و کارون به همت جوانان ولایتمدار برگزار گردید.(جزئیات بیشتر)



**خطیب نماز جمعه اهواز: فاجعه منا ظلم واضحی از سوی حکومت آل سعود که آن را محکوم می کنیم

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه دوم نماز جمعه اهواز با اشاره با حادثه تلخ منا گفت: در سرزمین امن الهی حتی تعرض به گیاهان و نباتات نیز حرام است، پس کسی که متولی حرم شود وظیفه اجرای دستورهای خدا را دارد و در غیر این صورت کاذب و غاصب است.(جزئیات بیشتر)
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار