سرانجام ریاست تاج بر فدراسیون فوتبال ایران اعلام شد و در پی‌ آن واکنش مردم، رسانه‌ها و کارشناسان بالا گرفت. تاج از سال ۹۵ تا سال ۹۸ به عنوان رییس فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کرد و در همان زمان هم عملکرد ضعیف «مارک ویلموتس» و غرامت سنگین او از فوتبال ایران جنجالی شد. او در سال ۹۸ به دلیل مشکلات قلبی از سمت خود استعفا داد
کد خبر: ۱۰۶۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱ 13 September 2022

داده‌کاوی ایرنا نشان می‌دهد که حدود ۷۴ درصد کاربران توئیتری از انتخاب «مهدی تاج» ابراز نارضایتی کرده‌اند و این پرسش بارها از سوی کاربران مطرح شده که چرا و چگونه «یک متهم اقتصادی» رئیس فدراسیون فوتبال شده است؟

هشتم شهریورماه بود که خبر ریاست «مهدی تاج» بر فدراسیون فوتبال، روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت و موجی از واکنش‌ها را در فضای مجازی، به خصوص توئیتر فارسی برانگیخت. ماجرا به این سادگی نبود؛ چرا که از مدت‌ها پیش تاریخ هشتم شهریور برای برگزاری انتخابات تعیین و اعلام شده بود. اما درحالی که کمتر از یک ساعت از نیمه‌شب نگذشته بود، ناگهان فدراسیون فوتبال با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که انتخابات لغو شده است. پس از این اتفاق، هیات رئیسه فدراسیون جلسه‌ای تشکیل داد و این بار حوالی ساعت چهار صبح بود که خبر آمد مجمع در همان ساعت پیشین برگزار خواهد شد.

سرانجام ریاست تاج بر فدراسیون فوتبال ایران اعلام شد و در پی‌ آن واکنش مردم، رسانه‌ها و کارشناسان بالا گرفت. تاج از سال ۹۵ تا سال ۹۸ به عنوان رییس فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کرد و در همان زمان هم عملکرد ضعیف «مارک ویلموتس» و غرامت سنگین او  از فوتبال ایران جنجالی شد. او در سال ۹۸ به دلیل مشکلات قلبی از سمت خود استعفا داد.  

گروه داده‌کاوی ایرنا در واکاوی این موج توئیتری از تاریخ ۱ شهریور که هنوز خبر ریاست تاج به طور رسمی اعلام نشده بود تا ۲۰ شهریور ماه که انتخاب وی به عنوان رئیس فدراسیون و همچنین برخی اظهار نظرهایش خبرساز شده بود، به واکاوی رویکرد کاربران توئیتر به این انتخاب و عمکرد مهدی تاج در توئیترفارسی پرداخته است و رفتار توئیتری‌ها را در قالب کمی از جمله میزان انتشار توئیت، روند انتشار و... و همچنین از لحاظ کیفی با بررسی مضمون توئیت‌ها مورد بررسی قرار داده است. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار