معاون وزیر جهاد کشاورزی در رشت
استاندار گیلان: با استفاده از ظرفیت‌های شیلات و آبزی پروری گیلان، اشتغال در این زمینه‌ها باید توسعه یابد
کد خبر: ۱۰۶۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹ 25 August 2022

به گزارش تابناک  گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی در دیدار سید حسین حسینی ، معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران ، گفت : گیلان ، به عنوان شناسنامه شیلات کشور ، ظرفیت‌های فراوانی در حوزه شیلات و آبزی پروری دارد که لازم است بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته و بهتر ساماندهی شود.

وی با اشاره به لزوم اجرای برنامه‌های تحولی اثربخش در سواحل شمال ، افزود: از ظرفیت‌های موجود در حوزه شیلات و آبزی پروری گیلان باید استفاده بهینه شود تا به افزایش اشتغال، سطح درآمد سرمایه گذاران و توسعه فعالیت‌های کشاورزی استان کمک کند.

استاندار گیلان گفت: توسعه و تکمیل تجهیزات سازمان شیلات در استان‌ها، افزایش نیرو‌های متخصص، بهره وری بیشتر، تقویت زیرساخت‌ها و توجه به ارائه تسهیلات لازم در توسعه فعالیت‌های شیلات گیلان در ساماندهی این بخش بسیار موثر است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران نیز در این دیدار گفت : ظرفیت‌های زیستی شیلات و آبزی پروری در شمال و جنوب کشور مورد بی توجهی قرار گرفته که دولت فعلی برنامه‌های راهبردی ویژه‌ای برای پیشرفت در این حوزه مهم تدوین کرده و در حال اجراست.

سید حسین حسینی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری مبنی بر تامین امنیت غذایی پایدار و خود اتکایی کشورمان در این زمینه با بهره مندی از تولیدات دانش بنیان، افزود: بستر‌های لازم برای ارتقاء شیلات گیلان، با توجه به اینکه مبنای آغاز فعالیت شیلاتی در کشور محسوب می‌شود، فراهم شده است.

در این دیدار که نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران حوزه شیلات حضور داشتند، صالح محمدی مدیرکل جهاد کشاورزی گیلان گزارشی از آخرین وضعیت فعالیت‌های شیلات و آبزی پروری استان ارائه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار