پلاک کوبی لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران
کد خبر: ۱۰۵۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰ 19 July 2022

 

در مراسمی با حضور دبیر کل و اعضای کمیسیون ملی یونسکو لاهیجان رسماً به عنوان پایتخت چای ایران پلاکو کوبی و معرفی شد.

به گزارش تابناک  گیلان ، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در آیین پلاک کوبی لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران گفت: باتوجه به اینکه لاهیجان جایگاه نخست کشت چای در ایران را دارد و موزه تخصصی و تاریخی «چای» و آرامگاه «کاشف‌السلطنه» بنیان‌گذار صنعت چای ایران در این شهرستان قرار دارد باعث شد تا این شهرستان به عنوان پایتخت چای ایران ثبت شود.
دکتر حجت الله ایوبی افزود: هم اکنون که انتخاب لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران انتخاب شد می‌تواند با شهر‌های فعال چای در سایر کشور‌ها ارتباط برقرار کرده و دیپلماسی شهری از مسیر چای را توسعه دهد.
استاندار گیلان هم در این مراسم به گسترش تولید محصول چای در شهرستان‌های مختلف گیلان اشاره کرد و گفت: ثبت جهانی چای بنام لاهیجان پایتخت چای کشور که تولید این طلای سبز از این شهر در گیلان آغاز شده، موجبات تحول و شکوفایی اقتصاد گردشگری و اقتصادی کشاورزی گیلان را فراهم می‌آورد.
دکتر اسدالله عباسی افزود: تقویت و حمایت از ظرفیت‌های کشاورزی و کشاورزی گیلان برای رسیدن به نقطه مطلوب از سوی دولت سیزدهم در دستور کار است.
رضا زنده دل شهردار لاهیجان هم در این مراسم گفت: با انتخاب لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران، این شهر آمادگی برگزاری جشنواره‌های بین المللی در راستای پیشبرد صنعت، اقتصاد و توسعه شهر را دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار