کد خبر: ۱۰۴۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱ 02 October 2015
مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: گیلان یکی از پیرترین استان‌های کشور است که جمعیت سالمندی در آن 11.7 درصد بوده، در حالی‌که میانگین کشوری آن 8 درصد است.

«محمدرضا پارسی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی گیلان، بمناسبت 9 مهر، روز جهانی سالمندان، اظهار کرد: 285 هزار سالمند در استان داریم که از این تعداد 1200 نفر در 13 مرکز شبانه‌روزی تحت پوشش بهزیستی گیلان هستند که از این تعداد ۲ مرکز هیئت امنایی است.

وی با بیان این‌که 11 مرکز شبانه‌روزی غیردولتی داریم، افزود: آسایشگاه لاهیجان با ۷۰ نفر ظرفیت و آسایشگاه رشت با ۵۵۰ نفر ظرفیت به طور شبانه‌روزی از سالمندان نگهداری می‌کنند.

این مقام مسئول افزود: گیلان یکی از پیرترین استان‌های کشور است که جمعیت سالمندی در آن 11.7 درصد بوده، در حالی که میانگین کشوری آن 8 درصد است.

پارسی هم‌چنین با بیان این‌که سیاست سازمان بهزیستی گسترش مراکز روزانه است، اظهار کرد: 5 مرکز نیز به‌صورت ویزیت در منزل به 300 سالمند مددجو خدمات لازم را ارائه می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به فعالیت ۳ مرکز نگهداری روزانه برای سالمندان، تصریح کرد: در این مراکز روزانه، 60 نفر پذیرش می‌شوند.

پارسی با اشاره به ارائه‌ی خدمات رایگان ایاب و ذهاب ویژه سالمندان، یادآور شد: از جمله وظایف بهزیستی ارائه کمک به سالمندانی است که در مراکز روزانه نگهداری می‌شوند.

وی گفت: برنامه ما به‌مناسبت روز تکریم سالمندان این است که زمینه‌ای فراهم کنیم که پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در مهدهای کودک حضور یابند، چون این امر علاوه‌بر فرهنگ‌سازی، موجب نشاط سالمندان نیز می‌شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی، تصریح کرد: خدمات مشاوره‌ای، کاردرمانی، سنجش شنوایی، گفتاردرمانی و کمک‌وسایل توانبخشی از جمله خدمات ارائه شده توسط بهزیستی گیلان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار