استاندار گیلان:
با همکاری و پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فعال شدن ظرفیت های موجود برنامه ایجاد هزار شرکت دانش بنیان در گیلان در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰ 04 March 2015
به گزارش تابناک گیلان به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، ' محمدعلی نجفی' در این نشست با اشاره به فراهم کردن زیر ساخت های لازم و استعدادهای خوب موجود در استان در زمینه ی شرکت های دانش بنیان افزود : هم اکنون 200 شرکت مستقر در پارک علم و فناوری در حال دریافت مجوز برای تأسیس شرکت های دانش بنیان هستند که از این تعداد 20 شرکت دانش بنیان از استان در جشنواره علم تا عمل در تهران شرکت کردند و موفق به کسب جوایز ملی شدند.

وی با اشاره به وجود مراکز رشد اقماری در شهرهای رودسر، آستانه اشرفیه، رودبار، انزلی و آستارا و همچنین 30 کانون خلاقیت در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و مراکز رشد تخصصی گردشگری و کشاورزی استان گفت : با همکاری و پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فعال شدن ظرفیت های موجود برنامه ایجاد هزار شرکت دانش بنیان در گیلان در حال اجرا است.

استاندار گیلان ایجاد مجتمع پارک علم و فناوری گیلان در رشت را به منظور افزایش تعداد این شرکت ها با هدف ایجاد اشتغالزایی و تولید ثروت برای استان ضروری دانست و افزود: از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می خواهیم تا به رفع موانع در اختیار قرار دادن مجتمع انبارها و ادارات دخانیات در رشت جهت ایجاد این مجتمع کمک کند.

وی همچنین خواستار ایجاد نمایندگی مستقل صندوق نوآوری و شکوفایی در گیلان شد و گفت : تأسیس این نمایندگی در گیلان موجب حمایت هر چه بیشتر از شرکت های دانش بنیان می شود.

نجفی همچنین به ظرفیت های کم نظیر گیلان در ارتباط با کشورهای آسیای میانه، حاشیه دریای خزر و قفقاز اشاره و پیشنهاد کرد : با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بازار فن آوری برای صادرات در آستارا ایجاد شود.

نجفی همچنین خواستار حمایت از تأسیس شرکت های دانش بنیان در بخش گردشگری و کشاورزی شد و گفت : ایده ها و اقدامات این شرکت ها ضمن تولید ثروت می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات استان باشد.

معاون علمی و فن آوری رییس جمهوری نیز در این نشست با اشاره به کاهش سه درصدی سود تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی گفت : سود تسهیلات خطوط اعتباری برای تجاری سازی ایده ها از 17 به 14 و تسهیلات مشارکتی از 14 به 11 درصد کاهش یافته است.

سورنا ستاری با اشاره به تصویب پرداخت تسهیلات به 270 شرکت دانش بنیان گفت : تاکنون 110 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان کشور پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه سال آینده سرمایه ی این صندوق هزار و 700 میلیارد تومان است ،گفت : این صندوق بهترین فرصت برای شکوفایی اقتصاد دانش بنیان در کشور است ؛چرا که صاحبان ایده در این صندوق برای دریافت تسهیلات با موانع موجود در بانک ها مواجه نمی شوند.

وی همچنین از حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تأسیس شرکت های دانش بنیان در بخش گردشگری، شیلات و کشاورزی در گیلان خبر داد و گفت : یکی از وظایف شرکت های دانش بنیان بهبود زندگی مردم است که در قالب نوآوری و استفاده از تکنولوی های نوین شکل می گیرد.

پارک علم و فناوری گیلان از سال 81 تاسیس شده و در زمان حاضر دارای سه مرکز رشد و چهار مرکز رشد اقماری است.

دبیرخانه دائمی شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی و دبیرخانه فن بازار جمهوری اسلامی ایران در پارک علم و فناوری گیلان مستقر است.

پارک علم و فناوری گیلان کارگزار منطقه ای تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان و درگاه صادرات کالا و خدمات دانش بنیان به کشورهای همسود (CIS) است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار