کد خبر: ۱۰۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 01 October 2015
مدیرکل بهزیستی گیلان از وجود 285 هزار سالمند در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا پارسی ظهر امروز در جریان بازدید آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و محمدعلی نجفی استاندار این استان از آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت تعداد سالمندان این استان را 285 هزار نفر عنوان کرد و گفت: گیلان با 11.7 درصد سالمندی، پیرترین استان کشور است.

وی با بیان اینکه در مراکز توانبخشی و شبانه‌روزی گیلان یک‌هزار و 200 نفر سالمند نگه‌داری می‌شوند، افزود: این مراکز تحت نظارت بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی گیلان 13 مرکز توانبخشی را شبانه‌روزی خواند و تصریح کرد: آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت 550 نفر را در خود جای داده است.

وی یکی از سیاست‌های مهم این سازمان را نگه‌داری سالمندان در منازل و کنار خانواده ذکر کرد و یادآور شد: سالمندان می‌توانند روزانه در مراکز توانبخشی بهزیستی حضور یابند و شب‌ها در کنار خانواده باشند.

پارسی خاطرنشان کرد: هیچ مجوزی برای ایجاد مراکز شبانه‌روزی نگه‌داری سالمندان در استان صادر نمی‌شود و تمام مراکز روزانه هستند.

وی با بیان اینکه پنج مرکز ویزیت سالمندان در منزل وجود دارد، یادآور شد: این مراکز 300 نفر سالمند را زیرپوشش دارند که تعدادی معلول و نیازمند هستند.

این مسئول اجرای طرح مبتنی بر جامعه در روستاها برای شناسایی معلولان و سالمندان نیازمند را از جمله اقدام‌های بهزیستی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح مذکور خدمات مشاوره‌ای، کاردرمانی، گفتاردرمانی، سنجش شنوایی و... ارائه می‌شود.

به گزارش فارس، در مراسم روز سالمند که با حضور حسین نحوی‌نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در آسایشگاه سالمندان رشت برگزار شد، به صورت نمادین 33 نفر از سالمندان فرهیخته و بازنشستگان مراکز بهزیستی تجلیل شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار