رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم:

اخلاق مهندسی یک اولویته فراموش شده

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم با بیان اینکه نظام مهندسی از گذشته بر پایه اخلاق بود است، گفت: اخلاق مهندسی امروزه یک اولویت فراموش شده است.
کد خبر: ۵۴۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵ 20 December 2017
به گزارش تابناک قم،‌ امین مقومی قبل از ظهر چهارشنبه در نخستین همایش ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در حال برگزاری است، اظهار کرد: نظام مهندسی از گذشته بر پایه اخلاق بوده و امروزه متأسفانه یک اولویت فراموش شده بنام اخلاق مهندسی داریم که نیازمند آسیب شناسی و رفع معایب موجود است.

وی با بیان اینکه در قانون نظام مهندسی، این سازمان هیچ‌گونه هزینه‌ای را به دولت تحمیل نمی‌کند، عنوان کرد: آموزش، نظارت و اخلاق موجب می‌شود کیفیت فعالیت‌ها در سازمان نظام مهندسی افزایش یابد و مردم بتوانند به شیوه‌ای که شایسته آن‌ها است از خدمات مهندسین بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم با بیان اینکه آسیب شناسی به صورت جامع باید انجام شود، مطرح کرد: در سال گذشته نزدیک به ۶۷ هزار نفر ساعت در سازمان نظام مهندسی استان قم کلاس‌های آموزشی برگزار کردیم هر چند که زمینه انتقال مفاهیم اخلاق مهندسی ضعف‌هایی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه نداشتن قدرت لازم ناظر برای جلوگیری از ادامه فعالیت‌های غیرقانونی یک نوع آسیب است، خاطرنشان کرد: در اصل وجود نظام مهندسی تردیدی وجود ندارد ولی اشکالاتی در کار وجود دارد و اگر آسیب شناسی جامعی در این حوزه انجام نشود در آینده با مشکلات متعددی مواجه می‌شویم.

مقومی با تأکید بر اینکه مهندسین نزدیک ۲۰ سال است که در کشور در حال فعالیت‌های حرفه‌ای هستند، تصریح کرد: وقتی مهندسین در جبهه مقدم ساخت و ساز فداکاری می‌کنند نشانه اخلاق در این حوزه است و برای آسیب شناسی باید از نظر تمامی افرادی که در این عرصه حضور داشتند استفاده کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار