عضو مجلس خبرگان در گفت‌وگو با تابناک:

قدرت بازدارندگی و افزایش توانمندی بالای دفاعی لزوم مقابله با دشمنان/ رژیم صهیونیستی می‌خواهد منطقه را وارد جنگی همه‌جانبه و گسترده‌ کند

گروه استان‌ها- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما می‌توانیم با توانمندی بالای دفاعی و با سلاح‌های غیر اتمی، حالت بازدارندگی و تهدید جدی برای ترساندن دشمن داشته باشیم، اما ممکن است در آینده وضعیتی پیش بیاید که روی آن هم بشود تامل کرد.
کد خبر: ۱۱۸۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱ 03 October 2024

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز در گفت‌وگو با تابناک قم با گرامیداشت شهادت سید حسن نصرالله و شهدای مقاومت، اظهار داشت: در حال حاضر ما از ناحیه رژیم صهیونیستی و اسرائیل با پشتیبانی استکبار جهانی به خصوص آمریکا، شاهد توسعه فعالیت‌های جنگ طلبانه‌اش هستیم.
وی بیان کرد: در این میان براساس تحلیل‌هایی که وجود دارد، یکی از اهداف اسرائیل ممکن است این باشد که کشور‌های دیگر و از طرفی آمریکا را به جنگ بکشاند و منطقه را وارد یک جنگ همه جانبه و گسترده‌ای کند تا وقتی به استیصال رسیده اینگونه به اهدافش برسد و خود را تنها نبیند و دیگران را مستقیم وارد جنگ کند.
رئیس سابق دانشگاه قم در مورد دیگر اهداف اسرائیل نیز عنوان کرد: تحلیل دیگر این است که اگر امت اسلامی و محور مقاومت به میدان بیایند و چند ضربه مهلک و کاری به اسرائیل وارد کنند که حالت بازدارندگی قوی داشته باشد، می‌تواند موثر باشد و از این وضعیتی که وجود دارد خارج شویم.
وی تصریح کرد: قدری به نظر می‌رسد که ما برای تحلیل دوم، قرائن و شواهد بیشتری برای تائید آن داشته باشیم و ممکن است تحلیل اول هم به یک نحوی مطرح باشد.
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز ادامه داد: اما تحلیل دوم از نظر بنده قابل دفاع‌تر و متقن‌تر است، به این جهت که وقتی در خوی جنایتکارانه اسرائیل و امریکا و استکبار جهانی مطالعه می‌کنیم هر جایی که زور و قدرت و تهدید وجود داشته باشد، آنها می‌هراسند و عقب نشینی می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: اخیرا دیدیم که وقتی ناتو می‌خواستند یک سری از اسلحه‌های بیشتر و گسترده‌تری را در اختیار اوکراین قرار بدهند، روسیه تهدید به حمله هسته‌ای کرد و اینها عقب نشیتی کردند و در وضعیت فعلی نیز ما می‌توانیم حتی از تهدید هم استفاده کنیم.
نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در این باره گفت: مهم این است که طبق این آیه قرآن که فرماید تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُمْ، بتوانیم دشمن را بترسانیم و خودمان از دشمن نهراسیم و تعبیر قرآن تُرْهِبُونَ است یعنی باید از خودمان یک توانمندی به دشمن نشان دهیم که بترسد و ما نیز در درون خودمان از دشمن نترسیم.
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز افزود: اگر بتوانیم این وضعیت را در امت اسلامی و در ملت شریف ایران و به خصوص در محور مقاومت تقویت کنیم و حساب شده و با تدبیر بتوانیم ضرباتی به اسرائیل بزنیم که قدرت بازدارندگی شدیدی داشته باشد و هوس نکند چنین کار‌هایی را دوباره تکرار کند به نظر می‌رسد موفق خواهیم شد.
وی در خصوص احتمال استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح هسته‌ای و اینکه آیا ایران هم با توجه به این تهدید باید به سلاح هسته ای مجهز شود، یا خیر، گفت: در حال حاضر نیازی به این کار نیست و ما می‌توانیم با توانمندی بالای دفاعی و با سلاح‌های غیر اتمی، حالت بازدارندگی و تهدید جدی برای ترساندن دشمن داشته باشیم، اما ممکن است در آینده وضعیتی پیش بیاید که روی آن هم بشود تامل کرد.
نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در شرایط خاص و اضطراری در فقه اسلامی نیز داریم که «کل حرام مضطر الیه، فهو حلال»، و ممکن است یک صرورت‌هایی باعث شود کار‌هایی که حرام بوده موقتا و به اندازه آن ضرورت مجاز شود، این حرف کلی است، اما در شرایط فعلی همین که امت اسلامی و کشور‌های محور مقاومت از جمله ایران بتوانند اسرائیل را با تهدیدات جدی مواجه کنند امر مهمی است.
وی خاطرنشان کرد: باید نه گونه‌ای صحبت کنیم و ادبیاتی به کار ببریم که از ناحیه ما تهدید متوجه آن‌ها نخواهد شد و نه باید این ادبیات را کنار بگذاریم. باید از ادبیاتی استفاده کنیم که اسرائیل، تهدیدی جدی از ناحیه مقاومت احساس کند و در این صورت این تهدید‌ها می‌تواند بر روی ابرقدرت‌ها اثرگزار و کارگر باشد.

انتهای پیام/ع

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار