حاشیه نشینی ۱۲ درصد جمعیت مشهد

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در حال حاضر، ۱۲ درصد جمعیت مشهد مقدس حاشیه نشین هستند.
کد خبر: ۳۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹ 06 May 2015
غلامرضا بصیری‌پور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: شورای شهرستان مشهد جزو شوراهای فعال کشور است و در بسیاری از شهرها شورای شهرستانشان فعال و شناخته‌شده نیستند.

وی افزود: 427 شهرستان در کشور شورا دارند و در ارزیابی صورت گرفته تشکیل جلسات با مسئولان، رابطه مناسب با مجموعه‌های شهری، استانی و کشوری و پیگیری موضوعات و خواسته‌های مردمی پیگیری شد و مشاهده شد که متأسفانه از ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده نمی‌شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها بیان کرد: شورای پایه شهر و روستا و شورای فرادستی را در مجموعه شورا داریم و در سطح کشور یک شورای عالی استانها، 31 شورای استان، 427 شورای شهرستان، 1058 شورای بخش، 1131 شورای شهر و 35000 شورای روستا داریم.

بصیری‌پور تصریح کرد: شورای شهرستان مشهد 7 عضو دارد که شامل بخش‌های مرکزی، رضویه، احمدآباد و ملک‌آباد می‌شود.

رئیس شورای شهرستان مشهد نیز گفت: بنای ما در مجموعه شورا اجرای اصل هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است و در راستای اجرای هرچه‌بهتر وظایف خود و ارائه خدمتی مطلوب و صادقانه نیازمند حمایت مسئولان امر هستیم.

محمد فانی نایب رئیس شورای شهرستان مشهد نیز در این جلسه اظهار داشت: قریب به 400 هزار نفر جمعیت در شهرستان مشهد داریم و بزرگترین بیشترین مشکلات در این شهرستان است و راه حل آن مجزاشدن و داشتن فرمانداری مستقل است.

وی افزود: راه حل جلوگیری در کلان‌شهرها ایجاد شهرهای کوچک‌تر است تا مشکلات به شکلی بهتر و مطلوب‌تر برطرف شود و حاشیه‌نشینی معضل اصلی شهر مشهد بوده که شامل 12 درصد از جمعیت این شهر می‌شود.

نایب رئیس شورای شهرستان مشهد بیان کرد: راه حل برون رفت از مشکلات فعلی منطقه توس هم مستقل شدن این شهر و داشتن یک شهردار است.

فانی گفت: توجه کافی به روستاها انتظار ماست و روستاها با دهیارها به صورتی ضعیف اداره می‌شوند و نظارت جدی‌ای هم وجود ندارد.

محمدحسین جهانبخش، عضو شورای شهر مشهد اظهار داشت: مشهد بزرگترین بخش کشور به لحاظ جمعیتی است و با وجود ظرفیت‌های بالایی که دارد دستاوردهای خوبی نداشته‌ایم و روستاهایی هم داریم که ظرفیت شهرستان شدن را دارند، اما هنوز بخش هم نشده‌اند.

وی افزود: بخش مرکزی مشهد استعداد 2 تا 3 شهرستان شدن را دارد، اما درخواست ما حداقل یک شهرستان بوده تا محرومیت‌زدایی محقق شود وگرنه همیشه شاهد این شرایط نامناسب و ضعیف خواهیم بود.

عباسعلی بادیانی، سخنگوی شورای شهرستان مشهد نیز در این مراسم اظهار داشت: رسانه‌ها به معنای واقعی شورا یاور و شورا باور هستند و تنها حامی خادمان مردم در شورای شهرستان مشهد بودند.

وی افزود: طبق کتاب قانون شوراها خدمت می‌کنیم و براساس ماده 18 این کتاب به موضوعات و پیشنهادات رسیدگی می‌شود و موارد قابل قبول اجرایی می‌گردد.

سخنگوی شورای شهرستان مشهد خاطرنشان کرد: در سال 1394، 44 روستا واگذار شده و تخیص اعتبار می‌بینند و 14 روستای مشهد شامل اعطای تسهیلات آب‌رسانی به مبلغ 4 میلیون و 831 هزار تومان می‌شوند.

بادیانی گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه به ارتقاء سطح مناطق کمتر توسعه یافته در 8 شاخص اشاره شده و شاخص‌ها میان اعضا توزیع شده تا پیشنهادات و انقادات خود را ارائه کنند و امیدواریم که شورای شهرستان مشهد را با حمایت مسئولان امر به جایگاه حقیقی‌اش برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار