زنگ گردشگری و صلح در مشهد نواخته شد

زنگ گردشگری و صلح به مناسبت هفته گردشگری در مدرسه مهر علوی مشهد نواخته شد.
کد خبر: ۱۱۸۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ 28 September 2024
به گزارش تابناک رضوی، محسن داوری؛ معاون استاندار و فرماندار مشهد در مراسم نواختن زنگ گردشگری و صلح که در مدرسه مهر علوی مشهد نواخته شد، گفت: مشهد به واسطه بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) سالانه میزبان میلیون‌ها زائر و گردشگر از اقصی نقاط ایران و جهان است.
 
صنعت گردشگری یکی از سودآورترین حوزه های اقتصاد است
 
 سید جواد موسوی، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی نیز گفت: حجم کل سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان خراسان ضوی بالغ بر 126 هزار میلیارد تومان است که معادل یک سوم سرمایه‌گذاری کشور در این حوزه است، بنابراین در حوزه سرمایه گذاری خارجی در صنعت گردشگری خراسان رضوی نیز از سال 1400 تا امسال بالغ بر160 میلیون دلار محقق شده که 10 میلیون دلار آن متعلق به 2 طرح گردشگری استان در سال جاری است.
 
وی صنعت گردشگری را یکی از سودآورترین حوزه های اقتصاد دانست، افزود: مزایای فراوانی، برای کشورها، انسان ها و ملت‌ها دارد و گام به گام و همراه با صنایع پر درآمد در جهان در حال توسعه است.
 
موسوی با اشاره به اینکه امسال شعار روز جهانی گردشگری از سوی سازمان جهانی گردشگری با عنوان گردشگری و صلح اعلام شده خاطرنشان کرد: با وجود امام هشتم(ع) در این شهر ، به عنوان جاذبه ای بی نظیر در کشور توسعه گردشگری زیارت در خراسان رضوی اولویت اول و مبنای برنامه ریزی های ما در حوزه گردشگری محسوب می شود و باید بر روی تقویت و توسعه گردشگری زیارت در این شهر اقدام شود.
 
در ادامه حجت الاسلام سید حسن علوی از موسسان مدارس مهر علوی گزارشی از این مدارس ارائه کرد و گفت: نخستین مدرسه مهر علوی سال 1385 با 40 داش آموز آغاز شده و اکنون 420 دانش آموز در مدارس علوی تحصیل می‌کنند.
 
وی رشد همه جانبه دانش آموزان را از اهداف مداری مهر علوی عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به این‌که فرزندان ایتام در مدارس علوی تحصیل می‌کنند، مهارت آموزی برای آن‌ها در دستور کار قرار دارد و در مدارس متوسطه چهار کارگاه عملی که منجر به حرفه‌آموزی دانش آموزان می‌شود فعال است.
 
زنگ گردشگری و صلح توسط حسین ادیبیان پیشکسوت گردشگری نواخته شد.
 
در این مراسم مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، مدیران تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان خراسان رضوی حضور داشتند و از کلاس‌های مدرسه مهر علوی بازدید کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار