هلال‌احمر بهترین مکان برای انجام کار برای خداست

بخشنامه‌ای عمل کردن خیروبرکت ندارد چون کسی که بخشنامه‌ای عمل کند هم کمیت و هم کیفیت را باهم می‌خواهد.
کد خبر: ۲۲۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶ 08 May 2016
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با بیان اینکه در صورتی موفقیم که کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین کارها را برای رضای خدا انجام دهیم، تأکید کرد: بخشنامه‌ای عمل کردن خیر و برکت ندارد.

به گزارش مهر، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی ظهر یکشنبه در دیدار با اعضا و کارکنان جمعیت هلال‌احمر استان همدان اظهار داشت: بخشنامه‌ای عمل کردن خیروبرکت ندارد چون کسی که بخشنامه‌ای عمل کند هم کمیت و هم کیفیت را باهم می‌خواهد.

وی بابیان اینکه معامله باخدا انگیزه کار را بالا می‌برد و کمیت و کیفیت کار را نیز ارتقا می‌بخشد، گفت: هلال‌احمر یکی از بهترین مکان‌ها برای انجام کار برای خداست.

وی با اشاره به فرمایش امیرالمؤمنین که می‌فرمایند «کفاره گناهان بزرگ و بزرگ‌تر، به داد یک مصیبت‌زده رسیدن است»، تأکید کرد: این حدیث بیانگر مسئولیت اول و آخر جمعیت هلال‌احمر است.

وی بابیان اینکه عبادت تنها نماز و روزه نیست و ثواب دادرسی مردم هزار بار بیشتر از نماز و روزه است، گفت: متأسفانه این عمل خیر را به‌عنوان یک عبادت بسیار پرفضیلت به مردم یاد نداده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان یادآور شد: هلال‌احمر باید برای زیرمجموعه‌های خود کلاس‌های آموزشی مفید برگزار کند تا افرادی که هیچ درآمدی از این راه ندارند لااقل فعالیتشان صرفاً برای خدا باشد که علاوه بر پاداش خیر این جهان، پاداش خیر آخرت هم داشته باشند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه یکسری دانستنی‌های دینی اگر به مردم آموزش داده شود هم بازدهی کار و هم کیفیت و کمیت کار بالا می‌رود، گفت: کسی که باخدا معامله کند، خستگی در کار ندارد و اگر از رهگذر فطرت به موضوع نگاه کنیم باید ۷۰ میلیون جمعیت کشور، عضو رسمی هلال‌احمر باشند.

وی بابیان اینکه هلال‌احمر به‌قدری نیرو ندارد که در جای‌جای کشور مستقر باشد، گفت: بنابراین آموزش‌های فنی و آموزش‌های دینی بیشتر شود تا فردی که خود را به آب‌وآتش می‌زند بداند باخدا معامله کرده است نه با دولت و ملت، و پاداش آن را خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار