ارسال 200 مقاله به کنگره بین‌المللی سربداران

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری از ارسال 200 مقاله علمی و پژوهشی به دبیرخانه کنگره بین‌المللی سربداران خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ 24 November 2015
جواد حدادنیا در نشست خبری با بیان اینکه بر اساس مصوبات شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی سربداران مقرر شد که این کنگره 24 آذر ماه امسال برگزار شود، اظهار کرد: این کنگره علمی برای اینکه بتواند در سطح بین‌المللی جایگاه مناسبی پیدا کند از طریق سایت‌های معتبر بین‌المللی اطلاع‌رسانی انجام داده است.

وی با بیان اینکه این کنگره در سه بخش همایش علمی، جشنواره آیینی و جشنواره فرهنگ و هنر برگزار می‌شود، افزود: در بخش همایش علمی با محوریت دانشگاه حکیم سبزواری است که هم اکنون 18 دانشگاه معتبر به صورت کتبی آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری، مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنگره را پژوهش در مورد قیام سربداران و بیداری اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: در حقیقت حکومت سربداران مردم ستمدیده از جور و ظلم مغولان بوده است که ایثارگری، شهادت، عشق به اهل بیت (ع) و آرزوی تحقق حکومتی شیعی و علوی همواره در آیین این قیام مردمی موج می‌زد.

این مسئول با بیان اینکه پایه و اساس این کنگره بر مبنای بررسی علمی قیام سربداران است، بیان کرد: دریافت مقالات تخصصی بسیار مورد توجه این دبیرخانه قرار گرفت تا بتواند به افزایش کیفیت این کنگره اثرات بسیار مطلوبی داشته باشد.

حدادنیا، تعداد مقالات مقالات دریافتی به این کنگره را 200 مقاله عنوان کرد و افزود: این میزان دریافت مقاله بسیار قابل توجه است که توسط شخصیت‌های علمی برجسته سراسر دنیا دریافت شده که قطعا بر افزایش کیفیت این کنگره تاثیرگذار است.

وی از پذیرش 50 درصد مقالات خبر داد و اضافه کرد: مقالات دریافتی این کنگره که بسیار ماندگار است در حال تدوین به زبان‌های انگلیسی و عربی است تا بتوانیم نگرش و نگاه قیام سربداران را به جهانیان اثبات کنیم.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری از رونمایی تمبر کنگره قیام سربداران خبر داد و تصریح کرد: برای نخستین بار تمبر این کنگره در سراسر کشور توزیع و تاریخ کهن سبزوار به عنوان نمادی از این دیار در موزه پست ایران به نمایش گذاشته می‌شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار