تفاهم شهرداری و آموزش‌وپرورش برای انتقال مدارس از مرکز شهر اردبیل

تفاهم‌نامه همکاری پنج‌جانبه برای انتقال مدارس هسته مرکزی شهر اردبیل و ساخت ۲۱ مدرسه (۲۳۴ کلاس) با هدف ارتقای سرانه فضای آموزشی استان، کنترل ترافیک و احداث پارکینگ برای رفع مشکل پارک خودرو امضا شد.
کد خبر: ۱۱۷۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰ 23 July 2024

به گزارش «تابناک اردبیل» از استانداری استان؛ این تفاهم نامه با حضور سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان، فرماندار اردبیل، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و شهردار اردبیل، تفاهم‌نامه همکاری پنج‌جانبه برای انتقال مدارس هسته مرکزی شهر اردبیل امضا شد.

مطابق این تفاهم‌نامه اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اردبیل متعهد شده است تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ نسبت به تحویل قطعاتی در خیابان مدرس بین چهارراه امام(ره) و چهارراه ورزش اردبیل شامل دفتر تعاونی مصرف فرهنگیان متصل به ساختمان آتش‌نشانی، دبیرستان دخترانه ام‌البنین(س) و نیز قسمتی از محوطه دبیرستان دخترانه فرهنگ اقدام کند.

شهرداری اردبیل هم متعهد شد احداث ۲۱ مدرسه در قالب ۲۳۴ کلاس در مکان‌های تعیین‌شده از سوی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اردبیل تحت نظارت اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان را از شهریور ۱۴۰۳ آغاز کند.

تفاهم شهرداری و آموزش‌وپرورش برای انتقال مدارس از مرکز شهر اردبیل

براساس این تفاهم نامه شهرداری باید تا ۳۰ ماه نسبت به پایان احداث این مدارس اقدام کرده و به اداره‌کل آموزش‌وپرورش تحویل دهد.

این تفاهم‌نامه همکاری پنج‌جانبه بین استانداری اردبیل، اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان، فرمانداری اردبیل، اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و شهرداری اردبیل با هدف ارتقای سرانه فضای آموزشی استان، کنترل ترافیک و احداث پارکینگ برای رفع مشکل پارک خودرو در هسته مرکزی شهر اردبیل اقدام نماید.

 به گزارش ایرنا هسته مرکزی شهر اردبیل به ویژه در ساعات کاری را ترافیک سنگنی مواجه می شود که گفته می شود بخشی از این ترافیک به علت وجود چندن مدرسه در این منطقه است. از همین رو انتقال این مدارس به سایر مناطق  در کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر موثر خواهد بود.

از سوی دیگر استان اردبیل با کمبود شدید فضای آموزشی و کلاس درس مواجه است به طوری که این استان در حال حاضر نیازمند ۲ هزار کلاس درس است که برای جبران کمبودهای این بخش  اقداماتی از سوی سازمان نوسازی و توسعه مدارس و خیرین مدرسه ساز در دست اجراست. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار