قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی مقابله با پشه آئدس در گرمی آغاز به کار کرد

قرارگاه پدافند غیر عامل زیستی مقابله با پشه‌های مهاجم آئدس درگرمی با حضور فرماندار گرمی و مدیران اجرایی شهرستان، شروع به کار کرد.
کد خبر: ۱۱۷۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶ 22 July 2024

به گزارش «تابناک اردبیل» به نقل از ایرنا؛ حسین مولایی فرماندار و رئیس قرارگاه شهرستان گرمی در جلسه قرارگاه پدافند زیستی با تاکید بر آگاه‌سازی مردم نسبت به خطرات احتمالی ناشی از گزش پشه آئدس و عوارض ناشی از آن اعلام کرد: با توجه به مشاهده این پشه در برخی از استان‌ها و از جمله استان اردبیل در چهارچوب دستورالعمل های عملیاتی و تهدیدات ناشی از ناقل مهاجم زیستی (پشه آئدس)، همکاری دستگاه‌ها، ادارات و نهادهای مختلف به منظور مقابله با پیشگیری از ورود احتمالی این حشره و جلوگیری از بروز بیماری کاملا ضروری است.

وی افزود : لازم است تمامی ادارات ذیربط با هدف کنترل بیماری‌های منتقله از پشه آئدس مهاجم اقدامات لازم را انجام دهند و پیشگیری از شیوع و بروز این بیماری را اولویت برنامه کاری قراردهند.

همچنین در این جلسه عدلی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گرمی هدف از تشکیل این قرارگاه را سازماندهی و بسیج ظرفیت های موجود برای مدیریت و کاهش خطر ناشی از پشه آئدس و مقابله با آن و پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آن عنوان کرد و از همه نهادها و ارگان‌های ذیربط خواست با هدف مبارزه با این تهدید زیستی همکاری و تعامل سازنده داشته و پای کار باشند.

قربانی مدیر شبکه بهداشت شهرستان هم تأکیدات لازم را در خصوص رفع خطرات وجود پشه آئدس و لزوم هماهنگی بین تمامی ارگان‌ها و همچنین گزارشی از اقدامات و بازرسی‌های صورت گرفته توسط واحد کارشناسان سلامت محیط و کار در سطح شهر و محل تجمع و تکثیر این حشره از جمله جمع‌آوری لاستیک‌های رها شده در سطح شهر، بازبینی نقاط پرخطر از نظر ورود پشه آئدس مهاجم ارائه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار