خرید تضمینی ۱۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان همدانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به خرید تضمینی ۱۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان همدانی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار تن کلزا از مزارع استان برداشت و خریداری شده است که هزینه این محصول نیز به زودی به کشاورزان پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰ 16 July 2024

رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: ۱۵۰ هزار تن گندم از ابتدای فصل خرید تاکنون به شکل تضمینی از کشاورزان همدانی خریداری شده است.

به گزارش ایرنا، رضا بهراملو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال زراعی جاری، ۸۵ هزار هکتار از اراضی همدان زیر کشت گندم آبی و ۳۶۵ هزار هکتار زیر پوشش گندم دیم بوده است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی تولید گندم در سال جاری بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن بود، افزود: میزان خرید تضمینی نیز بر اساس تولید بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن تخمین زده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه در حال حاضر پیگیر پرداخت وجه گندم کاران هستیم، افزود: ۳۰۰ هزار تن نیز پیش‌بینی تولید جو در استان بوده که کار خرید تضمینی آن نیز در حال انجام است.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار تن کلزا از مزارع استان برداشت و خریداری شده است که هزینه این محصول نیز به زودی به کشاورزان پرداخت می‌شود.

بهراملو در بخش دیگر به اهمیت تبدیل آیش زرد به آیش سبز گفت: باید اراضی آیش در استان به صفر برسد، به نحوی که ۳۰۰ هزار هکتار اراضی آیش در کشت تناوبی وارد چرخه تولید شود.

وی یادآور شد: تحقیقات نشان می‌دهد کشت در اراضی آیش می‌تواند در غنی سازی خاک اثرگذار باشد به طوری که نخود علوفه‌ای در ترکیب با جو کشت شود از همین رو کشاورزان با دقت نظر بالا در کشت جایگزین به صورت تناوبی با گندم باید اهتمام ورزند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد: به طور متوسط سال گذشته برداشت گندم با کاهش ۲ درصدی ریزش کمباین انجام گرفت، یعنی از ۶ درصد ضایعات به ۴ درصد رسیدیم از همین رو امیدوارم امسال نیز این روند تداوم یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار