۴٨ درصد جمعیت استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی گفت: ۴٨ درصد جمعیت استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵ 14 July 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، عابدی در نشست خبریبه مناسبت گرامیداشت هفته ی تامین اجتماعی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۳۰۰نفر در آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند گفت:تعداد بیمه شدگان اصلی استان ۴۲۶هزار نفر و مابقی تبعی هستند.

وی با بیان اینکه ۱۷ شعبه در شهرهای مختلف استان فعال است افزود: ۱۷۶هزار و ۶۸۶ نفر مستمری بگیر این نهاد هستند که ۹۶هزار نفر بیمه شده اصلی و ۸۰ هزار نفر بیمه شده تبعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان با اشاره به اینکه ۶۴ هزار نفر از بیمه شدگان بازنشسته تامین اجتماعی در استان هستند افزود: این مجموعه با بیش از ۲هزار و ۴۰۰ مرکز درمانی و بهداشتی برای ارائه خدمات طرف قرارداد می باشد.

عابدی تصریح کرد: تعداد از کار افتادگان هم سه هزار و ۵۴۹نفر هستند که ۲هزار و ۵۹۹ نفر غیر از ناشی از کار بوده و بقیه ناشی از کار است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان افزود: بیمه شدگان خاص استان شامل ۳۰هزاز نفر از کارگران ساختمانی، ۴۱هزار رانندگان، ۱۰هزار بافندگان،یک هزار باربران، یکهزار و ۳۰۰ نفر خادمین مساجد،۳۰۴نفر از زنبورداران ، ۵۳ هزار و ۶۶۲نفر مشاغل آزاد و ۲۳ هزار و ۸۶۶ نفر بیمه اختیاری است.

عابدی افزود: پنج هزار و ۷۱۴نفر در استان ماهانه ۴۰ میلیارد تومان بیمه بیکاری دریافت می کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار