پاکسازی مراکز آلوده به مواد مخدر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان از پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر مجاور فضاهای آموزشی این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶ 09 March 2015

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان از پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر مجاور فضاهای آموزشی این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ عبدالحسین مرادی اضافه کرد: با توجه به تهدیدهای مواد مخدر به ویژه برای قشر دانش آموز مراقبت های لازم برای جلوگیری از ورود مواد افیونی به مدارس انجام شده است.

وی اظهار کرد: کمیته فرهنگی مقابله با اعتیاد و سازمان آموزش و پرورش راهکارهایی برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به مدارس پیش بینی کردند که یکی از آنها پاکسازی نقاط آلوده به مواد افیونی مجاور مدارس است.

وی گفت: با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مناطق آلوده از وجود افراد معتاد، متجاهر و فروشندگان مواد مخدر پاکسازی شدند تا زمینه اعتیاد در مدارس کاسته شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان بیان کرد: مدرسه محل تعلیم و تربیت دانش آموزان و آینده سازان جامعه است لذا نباید این بستر علمی به ناهنجاری های اجتماعی از جمله اعتیاد آلوده شود.

مرادی افزود: به منظور جلوگیری از رفت و آمد دانش آموزان با دوستان ناباب دوره های آموزشی برای والدین آنها برگزار شده و آنها با آسیب های ناشی از مصرف مواد افیونی و اقدامات لازم برای پیشگیری از این معضل آشنا شدند.

وی همچنین از فعالیت 40 مرکز ترک اعتیاد در همدان خبر داد و اضافه کرد: کمپ های غیرمجاز با هماهنگی دادستان و نیروی انتظامی بسته شدند و در حال حاضر گزارشی مبنی بر فعالیت کمپ فاقد مجوز ارائه نشده است.

وی اضافه کرد: با توجه به ضرورت و نیاز به کمپ های ترک اعتیاد اقدامات لازم برای ساماندهی آنان و مجوز دار کردن کمپ های فاقد پروانه فعالیت صورت گرفته است.

امسال تاکنون 608 طرح پاکسازی نقاط آلوده در استان همدان اجرا شده که ماحصل آن کشف 502 کیلوگرم انواع مواد مخدر دستگیری دو هزار و 689 توزیع کننده خرد و معتاد به مواد مخدر بوده است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار